נמשכו הירידות בבורסה: מודיעין אנרגיה צנחה ב-14%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל אחר הצהריים במגמה שלילית על רקע ההתפתחויות המדאיגות במשא ומתן על המצוק הפיסקלי בארה"ב, וכן על רקע חוסר היציבות הפוליטי באיטליה בעקבות התפטרותו של ראש הממשלה, מריו מונטי. בארץ, ממתינים להחלטת הריבית של נגיד בנק ישראל, שתפורסם מחר. 

המדדים המובילים באחד העם רשמו ירידות שערים: מדד ת"א 25 איבד 1.4% מערכו, מדד ת"א 100 נחלש ב-1.2% ומדד הבנקים נפל ב-1.8%. גם מניות הגז והנפט נחלשו, ב-0.6%.

החשש מפני המצוק הפיסקלי בארה"ב הולך וגובר עקב חוסר היכולת של הרפובליקנים והדמוקרטים להגיע להסכמה בנושא המיסוי לעשירים. בסוף השבוע נפלה גם תוכנית הגיבוי שיזם יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ג'ון ביינר, שהייתה אמורה להיכנס לתוקף במידה והשיחות בין הצדדים ייכשלו עד סוף השנה. 

צילום: רויטרס

הצעת התקציב של ביינר כללה הכבדה של נטל המס על בעלי הכנסות של יותר ממיליון דולר בשנה. זאת לעומת הצעת הפשרה של אובמה לפיה יוכבד נטל המס על אלה המשתכרים יותר מ-400 אלף דולר בשנה.

לאחר 13 חודשים בתפקיד התפטר בסוף השבוע ראש ממשלת איטליה מריו מונטי. הסיבה להתפטרות: אישור התקציב, לו התנגד מונטי. התפטרותו של מונטי מדאיגה את המשקיעים באירופה וברחבי העולם, שכן בתקופתו הנהיג רפורמות כלכליות רבות במטרה לייצב את מצב השוק האיטלקי, הנמצא במצוקה זה זמן רב. 

חברת מודיעין אנרגיה הודיעה הבוקר על ביטול הסכם הקידוח ברישיון ים חדרה. החברה, בבעלות אי.די.בי פיתוח, לא הצליחה לגייס את המימון הדרוש לפרויקט בהיקף של 37 מיליון דולר. כמו כן, הודיעה החברה על הפחתת עלויות הסכם הקידוח ברשיון גבריאלה, מ-500 אלף דולר ביום ל-415 אלף דולר ביום. בעקבות הפרסום צנחה מניית החברה ב-16%. זאת למרות שבנק ההשקעות ברקליס פירסם היום תחזית בה נכתב כי ב-2013 ההתפתחויות הצפויות בענף הגז והנפט צפויות להעמיד את שוק האנרגיה הישראלי במרכז.

לטענת ברקליס, האירוע הכלכלי החשוב של שנת 2013 יהיה תחילת הזרמת הגז הטבעי מהבארות ברישיונות לוייתן, תמר, גל ואלון, אשר יניבו תוצאות חיוביות לא רק עבור חברות החיפוש והפקת הגז, כי אם גם לספקיות האנרגיה, המפיצים וכן לתעשיית הגז הישראלית כולה.

מניית מלאנוקס, שרשמה תקופה רצופה של ירידות, המשיכה היום את המגמה השלילית כשאיבדה 4.7% מערכה. מניית אפריקה נחלשה ב-4.9% ומניית סרגון השילה 5.1%. מנגד, מניית נכסים ובניין, אשר הודיעה בשבוע שעבר כי קיבלה הצעה לרכישת בניין HSBC בניו יורק בסכום של 750 מיליון דולר, התחזקה היום ב-1.5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן