נעילה בצבע ירוק עז בבורסה בת"א, מניות הגז זינקו

המסחר בתל אביב מתנהל עליות שערים, למרות הנעילה השלילית אמש בוול סטריט ועל רקע המגמה המעורבת בעולם. מניות הגז עולות בעקבות החלטת ראש הממשלה להביא את אישור מתווה הגז לכנסת.

החשש מהחרפת ההאטה בסין ממשיך לעמוד ברקע למסחר בעולם גם היום, כאשר המדדים באסיה נסחרים במגמה שלילית, ואילו באירופה המגמה מעורבת. למרות זאת, החוזים העתידיים בניו יורק נסחרים בעליות שערים.

אצלנו סאגת מתווה הגז לא מפסיקה לייצר כותרות והתפתחויות. הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו מהחלטתו, והודיע על כוונתו להביא את אישור המתווה לכנסת. עם זאת, ההצבעה לא תתקיים היום, אך המהלך יאפשר לנתניהו לאשר את המתווה בכנסת בהתראה מיוחדת במהלך הפגרה. כך, עד אמצע אוקטובר הוא יוכל לזמן את חברי הכנסת בהתראה של 48 שעות. בעקבות כך מניות חברות הגז המקומיות עומדות במוקד המסחר, כאשר דלק קידוחים מתחזקת ב-2.7%, אבנר מזנקת ב-5.2% ורציו קופצת ב-4.1%.

עוד במרכז תשומת הלב במסחר היום, הוא היחלשות הדולר. במחלקת המחקר של FXCM מציינים הבוקר כי "השוק מצוי בהערכה מחודשת של המצב הגלובלי והמשקיעים מצמצמים את החשיפה שלהם לנכסים מסוכנים יותר. בשוק המט"ח הדבר מתבטא בהיחלשות הדולר. הפעילים בשוק ימשיכו לעקוב אחר הנתונים בסין ובארצות הברית, כאשר התקווה היא כי נתונים חיוביים בארצות הברית יסייעו לאושש במידת מה את הסנטימנט בשוק וגם לחזק את הדולר".

כל אלו, כאמור, עומדים היום ברקע למסחר ברחוב אחוזת בית בתל אביב. מדד ת"א 25 עולה בשעה זו ב-1.5%, מדד ת"א 100 מתחזק ב-1.3% ומדד הבנקים קופץ ב-2.1%. מדד התקשורת מתחזק ב-1.6%, מדד הנדל"ן עולה ב-0.6% ומדד הנפט והגז מזנק ב-2.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן