נעילה חיובית בבורסה בתל אביב; מניות התקשורת קפצו

המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים, למרות ירידות השערים החדות שנרשמו אתמול. ברקע למסחר: פתיחה חיובית של הבורסה בניו יורק היום, והחלטת העלאת הריבית של הפד בארה"ב מחר, כאשר בעולם מעריכים כי הוא אכן יעשה זאת. אצלנו מניות הגז ריכזו עניין על רקע התאוששות מחירי הנפט, ומניית סודה סטרים החלה להיסחר היום לראשונה.

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת במגמה חיובית, בהמשך לנעילה החיובית אמש. מחירי הנפט מראים התאוששות לאחר שלאחרונה הגיעו לשפל חדש. באסיה ננעלו הבוקר המדדים בירידות שערים ובאירופה מתנהל המסחר בעליות.

עיני העולם נשואות לעבר ארה"ב, שם יודיע הבנק המרכזי מחר על החלטת הריבית שלו. במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "אמנם נראה כי עבור הפד אין מנוס מהעלאת ריבית – וכי דחייה נוספת רק תגביר את רף החשש בשוק – ואולם, צניחת מחירי הנפט, הטלטלה בשוק הפיננסי והקשיים של סין וגוש האירו מצננים מאוד את הצפי בשוק למספר העלאות הריבית הצפוי ב-2016".

המדדים בתל אביב התאוששו מהנפילות שנרשמו אתמול, כאשר מדד ת"א 25 עלה ב-1.5%, מדד ת"א 100 הוסיף 1.4% לערכו ומדד הבנקים התחזק ב-1.3%. מדד התקשורת טיפס ב-2.1%, מדד הנדל"ן עלה ב-1.1% ומדד הנפט והגז קפץ ב-2.8%.

מניית סודה סטרים נכנסה היום למסחר ברחוב אחוזת בית לראשונה, וזינקה ב-3.8%. ומניות הגז ריכזו תשומת לב על רקע התנודתיות במחירי הנפט, והתאוששו מהירידות החדות שרשמו אתמול. דלק קידוחים קפצה ב-4.1%, רציו עלתה ב-2.7% ואבנר נסקה ב-3.9%.

מניות התקשורת היו במוקד גם הן לאור החלטת משרד התקשורת לפעול נגד חברת גולן טלקום. פרטנר זינקה ב-3.4%, סלקום קפצה ב-5.1% ובזק עלתה ב-1.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן