נעילה חיובית בבורסה: מניות הגז והנפט זינקו ב-2.7%

הבורסה בת"א ננעלה במגמה חיובית כשאת העליות במדדים הובילו מניות הגז והנפט, זאת לאחר הפרסום על הכנסות חברת וודסייד כשותף אסטרטגי בפרויקט לוויתן. 

מדד ת"א 25 ננעל ללא שינוי, ת"א 100 התחזק ב-0.1% ומניות הגז והנפט זינקו ב-2.7%. עם זאת מניות הבנקים נחלשו ב-1.3%.

חברת וודסייד האוסטרלית תרכוש משותפות לוויתן 30% מהזכויות בכל אחד מרישיונות הקידוח במתקן. אחוזי המכירה יהיו 9.66% מנובל, 7.67% מדלק קידוחים, 7.67% מאבנר חיפושי נפט, 5% מרציו חיפושי נפט ובסך הכל כאמור 30%. בתמורה לרכישת הזכויות תשלם וודסייד סך כולל של עד 2.52 מיליארד דולר בעיסקה שמשקפת ללוויתן שווי של 8.3 מיליארד דולר. בברקליס העריכו כי השווי של העסקה עם וודסייד משקף פרמיה של 70% לרציו על מחיר השוק וגבוה ב-18% מההערכה שלהם עצמם לגבי שווי המאגר. 

בעקבות הפרסומים על ההסכם, טיפסו מניות השותפות בפרויקט, כאשר אבנר התחזקה ב-4.5%, דלק קידוחים עלתה ב-4.4% ורציו רשמה עלייה של 5%. 

הבורסה בתל אביב התברגה ל-40 הבורסות המרוויחות ביותר בעולם לשנת 2012 על פי מחקר של ה-CNN בו גילו כי התשואה השנתית באחד העם עמדה על 6%. ישראל שנכנסה למקום ה-35 עקפה את ארה"ב שהתברגה למקום ה36. טורקיה התמקמה במקום השלישי, מצרים בשני וונצואלה במקום הראשון עם תשואה של 219%.

דנקנר שיצא אתמול לארגנטינה וחברת אי.די.בי אחזקות המשיכו לרכז עניין. אמש התאוששה מניית החברה וטיפסה ב-3%, לאחר שפרסמה ביום שיש את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2012. החברה צמצמה את הפסדיה ברבעון השלישי מ-1.7 מיליארד שקל ל-20 מיליון שקל, אך בדומה לרבעון הקודם, הוסיפו רואי החשבון של החברה הערת "עסק חי" לדוחות, בהם הם מביעים ספק בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי. היום רשמה מניית החברה ירידה של 3.2%. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן