נעילה חיובית בבורסה: מניית אנלייט זינקה ב-7.8%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות על רקע המגמה המעורבת בבורסות וול סטריט אתמול ובאירופה. המסחר במניות אי.די.בי הופסק והתחדש עם פרסום תגובה לדיווחים בדבר מכירת השליטה בכלל ביטוח. 

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.3%, ת"א 100 עלה ב-0.4% ומדד הבנקים נחלש ב-0.1%. מניות התקשורת רשמו עלייה של 0.7% ומניות הנדלן עלו ב-0.1%. 

ביום שני הקרוב תתקבל החלטת הריבית ראשונה ללא הנגיד היוצא, פרופ' סטנלי פישר. גובה הריבית ייקבע על ידי ממלאת מקום הנגיד, ד"ר קרנית פלוג, והוועדה המוניטרית בבנק. רוב המומחים סבורים שהריבית תישאר חודש נוסף ללא שינוי, בציפייה לנגיד החדש-ישן, פרופ' יעקב פרנקל, אם המינוי אכן יושלם בסופו של דבר.

בשוק מעריכים כי הסימנים תומכים בהפחתת ריבית, אולם כי פלוג לא תמהר לבצע הפחתה. מחד, האינפלציה נמוכה, כאשר הציפיות לאינפלציה בשוק ההון צנחו לשפל 6 שנים – 1.3% בלבד, וגם תחזיות החזאים לשנה הקרובה ירדו מ-2% ל-1.7%.

צילום: רויטרס

האם משקיעים מסין ירכשו את כלל ביטוח מידי אי.די.בי פתוח? אחרי הפסקת מסחר ארוכה, דיווחה היום החברה כי היא נמצאת במשא ומתן מתקדם עם קבוצת משקיעים הממוקדת בסין, למכירת 30% בכלל ביטוח לפי שווי 4.6 מיליארד שקל. על פי ערך מניית החברה סבגירת המסחר אתמול, מדובר בפרמיה של 28% על המחיר.

על פי הדיווח, במסגרת העסקה צפוי הגוף לרכוש שליטה בכלל ביטוח, והצדדים יחתמו על הסכם בעלי מניות, ובמסגרתו, בין היתר, לחברה תוקנה אופציית PUT למכירת יתרת החזקות החברה בכלל ביטוח לגוף הרוכש, ולגוף הרוכש תוקנה אופציית CALL לרכישת יתרת ההחזקות האמורות. לאחר חידוש המסחר רשמה מניית החברה עלייה של כ-1%. 

רשות ניירות ערך סיימה את החקירה בנוגע לחשד לתרמית סביב הנפקת מניות אי.די.בי אחזקות שנערכה בפברואר 2012, והעבירה את התיק לפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). על פי דיווח בערוץ 10, המלצת הרשות לפרקליטות היתה להגיש כתב אישום נגד בעל השליטה בחברה, נוחי דנקנר.

דנקנר חשוד, על פי הודעת הרשות, כי פעל להשגת מימון בעבור ISP לטובת מטרה זו ובהמשך השתתף במימון התוכנית התרמיתית, הן באמצעיו שלו והן באמצעות אחרים אשר הופנו על ידו ל-ISP במהלך ימי המסחר בהן התקיימה הפעילות. זאת על מנת לרכוש את מניות החברה מ-ISP במטרה להזרים הון להמשך הפעילות התרמיתית, אשר התבצעה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.

אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום שבבעלותו של שאול אלוביץ, דיווחה הבוקר על חתימת הסכמים עם חברת סאנפאוור לרכישת שתי חוות פוטו-וולטאיות בינוניות בנגב המערבי בהספק כולל של 20 מגה-וואט. על פי הסכמי הרכישה, תחזיק אנלייט בשרשור באמצעות שותפות מוגבלת בבעלות מלאה ב-100% מהמניות בפרויקט תלמי בילו, וב-51% מן המניות בפרויקט מבטחים (49% מן המניות יוחזקו על ידי קרן נוי). מניית החברה זינקה היום ב-7.8%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן