נעילה חיובית בוול סטריט למרות נתוני מאקרו מאכזבים

המסחר בוול סטריט ננעל היום בעליות שערים על רקע העליות באירופה, ולמרות נתוני מקרו שליליים שפורסמו היום באירופה ובארה"ב.

מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של 0.5%, ה- S&P 500 הוסיף לערכו 0.9% והנאסד"ק טיפס ב-1.3%.

צמיחתה של הכלכלה האמריקאית נחלשה בשיעור גבוה מהתחזיות ברבעון השני, על רקע ההאטה פבעילות הייצור במפעלים ובמגזר החקלאי, שנגמרה בשל הבצורת. התמ"ג האמריקאי גדל ב-1.3%, הקצב האיטי ביותר מאז הרבעון השלישי של 2011, ונמוך יותר מהתחזיות של 1.7%. התחזית עודכנה מטה כדי לשקף שיעורי הוצאות נמוכים יותר של המגזר הצרכני והקמעוני.

הבצורת החריפה ביותר מזה 50 שנה, אשר פגעה בארה"ב בקיץ האחרון, גרמה למלאי החוות לצנוח ב-5.3 מיליארד דולר ברבעון השני, אחרי צניחה של מיליארד דולר בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

עם זאת היום פורסמו נתונים מעודדים לפיהם דרישות האבטלה הראשונות ירדו בשבוע שעבר מעל תחזיות האנליסטים. בשבוע שעבר נרשמו 359 אלף תביעות, ירידה של 26 תביעות לעומת השבוע הקודם. האנליסטים ציפו ל-375 תביעות אבטלה ראשונות. 

הבנק הסיני המרכזי הזרים 365 מיליארד ין (58 מיליארד דולר) לשווקים השבוע, בדיוק בזמן שבו בורסת שנחאי רשמה שפל של שלוש שנים. ההערכות על כך שהבנק ימשיך בתוכניות התמריצים סייעו לבורסות אסיה להינעל היום בעליות.

בגזרת המניות,המשיכו מניות אפל ופייסבוק לעמוד במרכז המסחר. מניית הרשת החברתית ממשיכה לרדת באיטיות והיום נחלשה ב-1.5% נוספים, זאת לאחר שאנליסטים קבעו שמחירה הריאלי הוא 15 דולר. גם מניית אפל נחלשה במעט, לאחר שדיווחה כי מכרה 5 מיליון מכשירי אייפון 5, מעט מתחת למצופה. אולם היום רשמה מניית אפל עליה של 2.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן