נעילה חיובית בוול סטריט; מניית אפל עלתה ב-1.4%

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל במגמה חיובית על רקע אישור תוכנית החילוץ של הבנק האריופי המרכזי ובהמתנה לנאומו של נגדי הבנק הפדרלי בן ברננקי מחר. המשקיעים מצפים כי ברננקי יכריז מחר על הרחבה כמותית שלישית, לנוכח נתוני התעסוקה המדאיגים שפורסמו לאחרונה בארה"ב. 

המדדים המובילים בוול סטריט רשמו עליות שערים. מדד הדאו ג'ונס ננעל סביב רמות הפתיחה,  ה-S&P 500 התחזק ב-0.2% והנאסד"ק הוסיף 0.3% לערכו.

מחר יישא ברננקי נאום בסיום הפגישה החודשית של בכירי הבנק הפדרלי. על פי ההערכות, נגיד הבנק הפדרלי צפוי להודיע על הפעלת הרחבה כמותית שלישית, זאת בעקבות נתוני תעסוקה מדאיגים שהתפרסמו לאחרונה המראים על האטה נוספת במשק האמריקאי.

בית המשפט הגרמני אישר היום את השתתפות המדינה במנגנון היציבות האירופי החדש, ודחה את הטענות לפיהן ההשתתפות נוגדת את חוקתה של גרמניה. בית המשפט אמר כי גרמניה יכולה לתמוך במנגנון החילוץ ובתקציבו כל עוד תבטיח שלא תהיה עלייה בחשיפה הכלכלית שלה לחילוץ בלי אישור הפרלמנט. בעקבות האישור, תוכל גרמניה להזרים עד 190 מיליארד יורו למנגנון, אשר אמור היה להיות בגובה של 500 מיליארד יורו. אישורו של בית המשפט היה קריטי להקמת מנגנון היציבות, אשר מטרתו להחליף את קרן החילוץ הישנה שאמורה להסתיים בקרוב.

מניית אפל עמדה היום במוקד המסחר. החברה השיקה הערב את מכשיר האייפון 5 שלה, אשר על פי הערכות של אנליסטים צפוי להגדיל באופן משמעותי את הכנסות החברה וכתוצאה מכך להזניק את התמ"ג בארה"ב. אולם המכשיר החדש אכזב את המשתמשים שציפו להרבה יותר חידושים טכנולוגים ממה שהחברה הציגה בפועל. האייפון 5 דק ובהיר יותר מקודמיו ומציע בין היתר מנוע חיפוש מותאם אישית ומצלמה משודרגת. בעקבות השקתו רשמה מניית החברה עלייה של 1.4%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן