נעילה חיובית בתל אביב; מדד התקשורת זינק ב-3.6%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים, למרות הירידות החדות שנרשמו אתמול על רקע מתקפת הטרור בצרפת בסוף השבוע. הבורסות בעולם נפתחו היום לראשונה לאחר האירועים הקשים, והמסחר בהן עמד גם הוא ברקע למגמה בתל אביב, יחד עם פרסום נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על הצמיחה ברבעון הקודם. החברות במשק המשיכו לפרסם נתוניהן לרבעון השלישי.

בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת בפתיחת שבוע המסחר, כאשר מדד שנגחאי בסין טיפס ב-0.7% ואילו מדד ניקיי ביפן נחלש ב-1%, על רקע כניסת המדינה למיתון. בינתיים בארה"ב, המסחר נפתח לפני שעה קלה במגמה מעורבת.

באירופה הבורסות הגיבו לראשונה לאירועי הטרור בפריז בסוף השבוע, אשר זיעזעו את העולם כולו. המשקיעים חוששים כי המתקפה הרצחנית תוביל להשלכות קשות על הכלכלה. במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר, "כשההלם מהפיגועים בצרפת עדיין מהדהד ברחבי העולם נפתח היום שבוע המסחר. אף כי לאירועים בצרפת אין משמעויות כלכליות קונקרטיות, ייתכן בהחלט שהאירועים הללו יעיבו בימי המסחר הראשונים של השבוע ויגרמו למשקיעים לנהוג במעט יותר זהירות". פגיעה מסוימת נראית כבר בענף התיירות, כאשר בימים האחרונים בוטלו טיסות וחופשות רבות. המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת גם כן, כאשר מדד קאק בצרפת עולה ב-0.1% ומדד פוטסי בבריטניה מתחזק ב-0.4%.

עוד ברקע למסחר: פרסום נתונים היום על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לפי הנתונים, הצמיחה ברבעון השלישי של השנה עמדה על 2.5%, במה שמצביע על התאוששות מסוימת בכלכלה המקומית, אך עדיין בשיעור מתון.

שבוע המסחר אצלנו נפתח אתמול בירידות שערים חדות, אך היום, כאמור, המדדים התאוששו. מדד ת"א 25 התחזק ב-1.8%, מדד ת"א 100 עלה ב-1.8% גם הוא ומדד הבנקים טיפס ב-0.7%. מדד התקשורת קפץ ב-3.6%, מדד הנדל"ן התחזק ב-1.2% ומדד הנפט והגז זינק ב-2.8%.

עונת הדוחות המקומית נמשכת, כאשר אלקטרה מוצרי צריכה דיווחה כי הכנסותיה ברבעון השלישי של השנה צמחו בשיעור של 4.7% ל-767 מיליון שקל. הרווח הנקי עמד על 14.5 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 11.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2014. מניית אלקטרה מוצרי צריכה ירדה ב-2.1% היום. חברת כרטיסי האשראי ויזה כאל דיווחה על ירידה בשיעור של 2% ברווח הנקי ברבעון הקודם, שעמד על 42 מיליון שקל.

מניות הפארמה המשיכו לרכז עניין גם היום, כאשר מנקיינד צנחה ב-6.5%, מיילן זינקה ב-4.4% ואילו פריגו עלתה ב-1.8%. מניית פרוטליקס קפצה ב-5%, לאחר שדיווחה כי קיבלה אישור ממנהל התרופות האמריקאי להתחיל את שלב 3 בניסויים הקליניים בתרופה פברי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן