נעילה יציבה באחד העם: טבע ירדה ב-3.9% לאחר הצגת התוכנית

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום ביציבות על רקע המגמה החיובית שמאפיינת את המסחר בשווקי העולם ביממה האחרונה. אמש המשיכו בורסות וול סטריט את העליות שאיפיינו את המסחר באירופה והיום רושמות גם בורסות אסיה עליות שערים.

מדד תל אביב 25 ננעל ללא שינוי, ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.1%, . מדד התקשורת עלה ב-0.2%, ומדד הבנקים התחזק ב-1.6%.

היום יינעל הכינוס החודשי של הבנק הפדרלי. על פי ההערכות האנליסטים, נגיד הבנק בן ברננקי צפוי להודיע במהלך הכינוס על סבב נוסף של רכישת אג"ח ב-45 מיליארד דולר. כמו כן, יודיע ברננקי על החלטת הריבית של הבנק, שעל פי הציפיות צפויה להישאר ברמה אפסית עד שנת 2015.

צילום: רויטרס

חברת טבע הציגה אתמול את האסטרטגיה שלה לחמש השנים הבאות. בכנס משקיעים שקיימה החברה בניו יורק אמר המנכ"ל ג'רמי לוין כי החברה מתכוונת לבצע ארגון מחדש בכל התחומים שמטרתו הפחתת עלויות ושיפור המוצרים. במסגרת השינויים הצפויים תצמצם טבע את כמות המוצרים ותתמקד במספר תחומים: תרופות גנריות, תרופות ללא מרשם ותרופות ייחודיות. לדברי לוין החברה תביא לחיסכון של 1.5-2 מיליארד דולר בשלוש שנים. לאחר פרסום התוכנית העתידית איבדה טבע 2% במסחר בוול סטריט. 

השביתה של עובדי חברת פלאפון נמשכת גם היום. מההסתדרות נמסר הבוקר כי גם העובדים הטכניים של החברה מצטרפים לשביתה, ביניהם: עובדי המרכז הלוגיסטי באייר פורט סיטי האחראים על תיקון ואספקת מכשירים חדשים, זאת בנוסף למחלקת הנדסה, מערכות מידע ושני מוקדי השירות הטלפוני בבאר שבע וירושלים.

חברת אי.די בי אחזקות הודיעה על הסכם ביניים עליו חתמה עם מחזיקי האג"ח שלה. לאחר שיחות שקיימה החברה אמש עם מחזיקי האג"ח הוחלט לדחות את מועד תשלום החוב שלה עד לסוף חודש מארס 2013. במסגת ההסכם תזרים גנדן החברה הפרטית שבבעלותה נמצאת אי.די.בי 180 מיליון דולר, זאת בתנאי שאיש העסקים אדוארדו אלשטיין יממש את האופציה וישקיע בה 75 מיליון דולרים נוספים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן