נעילה יציבה בוול סטריט: אפל שוב שוברת שיאים

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח היום במגמה שלילית עם תום האופוריה בשווקים לאחר הכרזות הבנקים המרכזיים בארה"ב ואירופה. את האופטימיות ששררה בשווקים לאחרונה מחליפה כעת דאגה להידרדרות ההאטה הכלכלית. המשקיעים ממתינים לראות האם תגיש ממשלת ספרד בקשה לחילוץ בינלאומי. כמו כן, לאחר פרסום נתוני מאקרו מדאיגים גובר החשש מהחרפת ההאטה בכלכלת סין. 

מדדי הדאו ג'ונס והנאסד"ק ננעלו ביציבות בעוד שה-S&P 500 רשם ירידה קלה של 0.1%. 

לאחר שאתמול זינקו התשואות של האג"ח הממשלתיות בספרד, היום דיווחה הממשלה על מכירתן של אג"ח נוספות בהיקף של 4.6 מיליארד יורו. עם זאת, קיימת חוסר וודאות בשווקים לגבי השאלה האם ומתי תגיש ממשלת המדינה בקשה לחילוץ בינלאומי. המשקיעים בשווקים מגבירים את הלחץ על הממשלה להגיש את הבקשה לחילוץ, זאת לאחר שתשואות האג"ח היום הגיעו ל-6%.

ההערכות בקרב האנליסטים הם שהאפקט החיובי שיצרו הכרזותיהם של נגיד הבנק הפדרלי על הרחבה כמותית ושל נגיד הבנק האירופי המרכזי על רכישת אג"ח ספרדיות ללא הגבלה, צפויות לפוג אם לא תהיינה הוכחות לעשייה בעקבותיהן. "אם לא נתחיל בקרוב לראות צעדים מעשיים של הבנקים, כמו גם של ממשלת סין, המגמה החיובית בשווקים עלולה להשתנות", אומר ג'ק דה גאן, יועץ השקעות בכיר בניו המפשייר. 

מניית אפל תמשיך לרכז עניין היום לאחר שלפני תחילת המסחר זינק מכירה ל-700 דולר. החברה מטפסת מאז השיקה לפני שבוע את מכשיר האייפון 5 החדש שלה ודיווחה על הזמנות של 2 מיליון מכשירים ביממה שלאחר ההשקה. אולם בנעילת המסחר בוול סטריט שבה המנייה ל-699 דולר לאחר שרשמה עלייה של 0.3%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן