נעילה ירוקה בבורסה, מדד המעו"ף בשיא כל הזמנים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל עם פתיחת השבוע במגמה חיובית על רקע עליות השערים שנרשמו בעולם בעקבות ההסכם שנחתם בין יוון וראשי גוש האירו. שלושת המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו ביום שישי בעליות כאשר ה-S&P והדאו ג'ונס רשמו שיאים חדשים. 

בסוף השבוע חתמו שרי האוצר של יוון וחברות גוש האירו על הסכם להארכת תוכנית הסיוע של הראשונה ב-4 חודשים, במהלכם ימשיכו הדיונים על הסכם קבע כאשר יוון מבקשת את מחיקת חובותיה ללא מחויבות להמשך מדיניות הצנע וביצוע רפורמות, כפי שמתעקשת גרמניה. לפי שעה אם כן, התפוגג מעט המתח סביב הנושא, אך גם ההסכם שנחתם אינו מבטיח כי יוון לא תמצא עצמה בסופו של דבר מחוץ לגוש האירו.


הבורסה בתל אביב

בנוסף, היום פרסם בנק ישראל את המדד המשולב במשק לחודש ינואר, אשר עלה ב-0.3%. על רקע הפרסום החיובי ועליות השערים בעולם ננעל, כאמור, גם המסחר בבורסה בעליות שערים – בהובלת מדד ת"א 25 אשר התחזק ב-0.7%, ננעל סביב רמה של 1,499 נק' – ושבר את שיא כל הזמנים.

בנוסף למדד המעו"ף, גם מדד ת"א 100 התחזק היום וטיפס 0.7%, וכמוהם גם מדד הבנקים. מדד הנדל"ן הוסיף 0.4% לערכו, מדד התקשורת התחזק ב-0.9% ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.7%. מניית בנק דיסקונט ירדה היום ב-0.2% על רקע פרסום אזהרת רווח לקראת תוצאות הרבעון הרביעי, שצפויות לשקף רווח אפסי. בנוסף לבנק עמדו היום במוקד תשומת הלב מניות חברות הסלולר, אשר טיפסו בחדות לאחר צניחה של עשרות אחוזים בשבועות האחרונים. מניית פרטנר הוסיפה היום 6.1% לערכה, ומניית סלקום התחזקה ב-4.8%.

כלכלני הלמן אלדובי העריכו הבוקר בסקירתם השבועית כי ישנו סיכוי סביר שבנק ישראל יוריד את הריבית כבר בתקופה הקרובה לנוכח הירידה בשער הדולר ובעיקר האירו למול השקל, וריביות האפסיות השוררות בעולם. זאת למרות ההאצה בצמיחה ברבעון האחרון של שנת 2014. אך למרות זאת, מרבית ההערכות בשוק עדיין גורסות כי מחר בנק ישראל יותיר את הריבית במשק על רמה של 0.2% גם בחודש הקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן