נעילה מעורבת בבורסות וול סטריט: הנאסד"ק נחלש ב-0.8%

המסחר בוול סטריט ננעל היום במגמה מעורבת: דו"ח הADP שהצביע על יצירה של 118 אלף משרות בסקטור הפרטי בנובמבר, פחות מהצפי מעיב על המסחר כמו גם החששות מהצוק הפיסקלי שעדיין מרחפות מעל הכלכלה האמריקנית ומעיבים על המסחר בעולם כולו.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.6%, מדד ה-S&P 500 טיפס ב-0.2% ואילו מדד הנאסד"ק איבד 0.8% מערכו.

המשקיעים בעולם שואבים עידוד מהחדשות שמגיעות מסין: הכרזת המדינה על תוכנית חדשה לעודד פיתוח עירוני יחד עם נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו לאחרונה בסין, מביאים לאופטימיות בשוקי העולם.

הנאסד"ק בניו יורק | צילום: רויטרס

כמו כן, מדד ה-ISM לפעילות המפעלים הצליח לעקוף את התחזיות ועלה ל-54.7 נקודות בנובמבר – לעומת הערכות שציפו לירידה ל-53.6 נקודות, ויותר מ-54.2 נקודות באוקטובר.

סוגיית הצוק הפיסקלי עדיין ממשיכה להעיב על השווקים וגורמת למשקיעים להמנע מסיכונים. נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אמש בראיון לרשת בלומברג כי הוא מוכן לוויתורים לבצע וייתורים מול הרפובליקנים במשא ומתן לגבי חבילת הקיצוצים. הרפובליקנים חוזרים וקוראים לנשיא לקצץ בהוצאות הציבוריות שבראשם תוכנית אובמה לביטוחי בריאות לקשישים.

בניסיון נוסף להרים את כלכלת המדינה המקרטעת צפוי נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי להודיע בשבוע הבא על סבב נוסף של רכישת אג"ח בהיקף של 45 מיליארד דולר. המהלך החדש צפוי לצאת לפועל בתחילת 2013. להערכת אנליסטים רכישת האג"ח תמשך באותו קצב כפי שבוצעה עד היום המטרה לשמור על הסטטוס קוו בשוק.

עוד במוקד המחסר עומדת מניית סיטיגרופ: הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, הודיע היום כי יפטר 11 אלף עובדים כחלק מרפורמת התייעלות של הבנק. בנוסף הכריז הבנק כי בהמלך הרבעון הרביעי ימחקו מיליארד דולר מהמאזן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן