נעילה מעורבת בוול סטריט אחרי פרסום נתוני אבטלה חיוביים

שבוע המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת על רקע פרסום נתוני אבטלה חיוביים שהפתיעו את השוק. עם זאת החשש מהמצוק הפיסקלי ממשיך להעיב על המסחר, לאחר שגם השבוע לא הושגה כל התקדמות במשא ומתן בין ממשל אובמה לנציגים הרפובליקנים בבית הנבחרים בנושא.

מדד הדאו ג'ונס ננעל הערב בעלייה של 0.5%, ה-S&P 500 התחזק ב-0.3% ואילו הנאסד"ק דווקא ירד ב0.4%.  

למרות הפגיעה הקשה של הוריקן סנדי בחוף המזרחי של ארה"ב, נראה כי השפעת הסופה על שוק העבודה האמריקאי לא הייתה גדולה. על פי נתונים רשמיים שפרסם היום משרד התעסוקה נראה כי שיעור האבטלה בארה"ב הגיע בחודש נובמבר ל-7.7%, שפל של כמעט 4 שנים.

בחודש שעבר נוספו לשוק 146 משרות חדשות, מעל הציפיות של האנליסטים. שיעור האבטלה ירד בנובמבר ב-0.2% לרמתו הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2008. עם זאת, משרד התעסוקה עדכן למטה את הגידול בשוק העבודה בחודשים ספטמבר ואוקטובר, כך שמספר המשרות שנוספו במהלך החודשים הללו קטן ב-49 אלף מהמספר הראשוני. 

צילום: רויטרס

בשנה האחרונה גדל מספר המשרות בשוק העבודה האמריקאי ב-151 אלף משרות בממוצע מדי חודש. נתון זה מראה על התאוששות איטית של המשק במדינה ולטענת אנליסטים דרוש גידול של בין 200-250 אלף משרות בחודש על מנת לראות שיפור משמעותי יותר במצב הכלכלה האמריקאית. 

אתמול פורסם כי בשבוע שעבר נרשמו בארה"ב-370 אלף תביעות אבטלה ראשונות, ירידה של 6.3% מהשבוע הקודם. לדברי משרד התעסוקה האמריקאי מדובר בממוצע השבועי של החודשיים וחצי האחרונים. 

מניית פייסבוק רשמה היום עלייה של כ-2%, זאת על רקע הפירסומים מאמש על כך שהחברה נמצאת במגעים לרכישת מערכת הפרסום המקוון של אטלס סולושנס. מדובר במערכת המספקת פתרון פרסום שיכול להתחרות במנגנון של גוגל, אותה רכשה חברת מיקרוסופט ב-2007. על פי הדיווח בביזנס אינסיידר, רכישת המערכת עשויה להקנות לפייסבוק יתרון גדול בפרסום ולשנות את התחום כולו. 

מניית אפל לעומת זאת רשמה ירידה של 2.5%, זאת על רקע החששות הגוברים כי החברה לא תצליח לעמוד ביעדי המכירות של סוף השנה. כעת ממתינים בשוק לראות מה יהיה תוצאות החברה בתום הרבעון האחרון של השנה, הכולל בתוכו את עונת הקניות לחגים ברחבי העולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן