נעילה מעורבת בת"א: ועדת הכספים תכנס דיון מיוחד בעתידה של הבורסה

שבוע המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום במגמה מעורבת עם נטיה לירידות במחזור מסחר דליל וזאת על רקע חוסר הוודאות בצמרת הבורסה ובבנק ישראל. בנוסף, המשקיעים מגיבים למגמה המעורבת בבורסות העולם בסוף השבוע. 

מדדי ת"א 25 יורד ב-0.1%, מדד ת"א 100 ננעל סביב רמות הפתיחה, מדד התקשורת רשם ירידה של 0.3%, מניות הבנקים נחלשו ב-0.3% ומדד הנפט והגז איבד 0.2%

הזעזועים בבורסה נמשכים: שבוע בלבד לאחר סיום תפקידה של המנכלית, אסתר לבנון, הודיע גם יו"ר הבורסה, שאול (סם) ברונפלד, כי הוא מתפטר מתפקידו. ההתפטרות הגיעה יממה אחת בלבד אחרי הניסיון של רשות ניירות ערך לדחוק את ברונפלד מתפקידו. ברונפלד נימק את התפטרותו ב"פעולות נמשכות ל'השתלטות עוינת' על הבורסה, מצד רשות ניירות ערך", ירה ברונפלד במכתב ההתפטרות. "מצד אחד, הרשות מאשימה את הבורסה בכל הנזקים שנגרמו לשוק ההון על ידי הרגולציה הלא-מידתית. מצד שני, הרשות מבטלת בהבל פה את העשייה הרבה והטובה, במשך שנים רבות, של סגל הבורסה והדירקטורים".

ביום רביעי הקרוב תתכנס ועדת הכספים לדון במצבה של הבורסה ולדיון הוזמנו גם ברונפלד, גם לבנון וגם האוזר. הוועדה תדון בדרכים בהם אפשר לתמרץ אץ פעילות הבורסה.

סם ברונפלד | צילום: משה שי

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אמור לקבל בימים הקרובים את התייחסותם של הגורמים הרשמיים בהונג קונג לתקרית הדיוטי פרי של יעקב פרנקל. אם תהיה תמיכה נחרצת בעמדתו של פרנקל, נראה שהדרך סלולה למינויו כנגיד. ואולם, אם העמדה בהונג קונג לא תהיה חד משמעית, ויתברר שפרנקל אמור היה להביא את פרטי התקרית בפני ועדת טירקל, נראה כי היועץ המשפטי לממשלה יתקשה להגן על המינוי בבג"ץ.

פרנקל נפגש השבוע עם שר האוצר יאיר לפיד – כך נודע לסופהשבוע. בפגישה, אותה יזם פרנקל, ביקש הנגיד המיועד לעדכן את שר האוצר במישרין על הופעתו בוועדת טירקל למינויי בכירים בשירות המדינה, ועל עמדתו בעניין החשדות לכאורה הנוגעים ליציאתו מהדיוטי פרי בהונג קונג מבלי לשלם עבור תיק נסיעות. לפיד אמר במהלך הפגישה שהוא תומך במועמדותו של פרנקל, ומבחינתו אין מניעה לכניסתו לתפקיד, והוסיף כי ברגע שתתקבלנה המלצות ועדת טירקל, המינוי יובא לאישור הממשלה.

מניות במרכז

אלקטרה נדל"ן דיווחה היום כי חברה כלולה, המוחזקת על ידי אלקטרה נדל"ן בשיעור של 47% ועל ידי שותפתה הרבור גרופ, חתמה על הסכם למכירת בניין משרדים בשיקגו תמורת כ-403 מיליון שקל (כ-112.5 מיליון דולר). חלקה של אלקטרה נדל"ן בתמורה האמורה יסתכם בכ-189.4 מיליון שקל (כ-52.9 מיליון דולר), והעודף התזרימי שינבע לחברה עם השלמת העיסקה יסתכם בכ-54 מיליון שקל (כ-15 מיליון דולר). מניית החברה ננעלה סביב רמות הפתיחה. 

הכנסותיה של ענקית השבבים הישראלית מלאנוקס ירדו ברבעון השני של 2013 ב-26.5% ל-98.2 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 133.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד – כך עולה מפרסום דוחותיה הכספיים של החברה.

בשיחת ועידה אמר מנכ"ל החברה אייל ולדמן כי החברה מצפה לגידול בהכנסות ברבעון השלישי של השנה: "אנחנו מאמינים כי אנחנו ממשיכים להקדים את אינטל ונמצאים דור אחד לפניהם בתחום הסיליקון", אמר ולדמן. "הנתח של הלקוחות הגדולים משתנה לרוב בין הרבעונים אולם HP תישאר לקוח גדול שלנו". בחברה מצפים להכנסות של כ-104 עד 109 מיליון דולר על פי NON GAAP. מניית החברה נחלשה ב-3.4%.

חברת טבע דיווחה בסוף השבוע כי בית המשפט בארה"ב קבע כי הפטנטים על התרופה קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה יפוגו בשנת 2014. זאת בעוד ההערכות גרסו עד כה כי הפטנטים יפוגו ב-2015. המשמעות היא כי ניתן יהיה לשווק תרופות גנריות לקופקסון החל מהשנה הקרובה. טבע איבדה 1.9%.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן