נעילה שלילית בבורסה בתל אביב; ירידות נרשמו במניות האנרגיה

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים על רקע הנעילה המעורבת אמש והנעילה השלילית שחתמה הבוקר את המסחר בבורסות אסיה. לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט היום מאותתים החוזים העתידיים על ירידות קלות.

מדד ת"א 25 רשם היום ירידה בשיעור 0.8%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.7% ומדד הבנקים איבד 0.7% מערכו גם כן. מדד הנדל"ן רשם אף הוא ירידות והתכווץ ב-0.5%, מדד הנפט והגז נחלש בכ-1.4% ומדד התקשורת צנח ב-2.2%.

אמש נחשף כי כמות הגז במאגר לוויתן נמוכה בכ-24% מהכמות שעליה דווח מלכתחילה, וכי כעת זו הערכתו הרשמית של משרד האנרגיה. היה ויאומתו פרטים אלו, יש להניח כי הממשלה תצמצם את כמות הגז המיועד ליצוא מהמאגר, ועל רקע זה הגיבו במסחר מניות חברות האנרגיה בירידות. רציו איבדה 1.3% מערכה, דלק קידוחים ואבנר נפלו ב-2.3%.

בהמשך השבוע צפוי הפד בארצות הברית לפרסם את הודעת הריבית שלו לחודש מאי, כשאר ההערכות גורסות כי הוא יבחר להותיר אותה בשלב זה על כנה. כזכור, בכירי הבנק מרמזים שוב ושוב לאורך השנה כי העלאות ריבית צפויות להתרחש במהלך 2016, ויתכן שאף יותר מאחת, אך ההערכות בשוק האמריקאי מדברות על העלאה אחת בלבד שתתרחש לקראת סוף השנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן