נעילה שלילית בבורסה בתל אביב; מניות הגז מתאוששות

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות, על רקע המגמה המעורבת שחתמה אמש את המסחר בניו יורק. באירופה לא התקיים אתמול מסחר בשל חגיגות הפסחא. באסיה המסחר ננעל בירידות שערים.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.7%, מדד ת"א 100 נחלש בשיעור דומה ומדד הבנקים עלה בכ-0.6%. מדד הנדל"ן נחלש ואיבד כ-0.7% מערכו. מדד התקשורת ירד ב-0.9% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.6%, לאחר ירידה של 4.7% אמש.


בנק ישראל פרסם אתמול את החלטת הריבית לחודש אפריל, שבהתאם לציפיות תיוותר ללא שינוי ברמה של 0.1%. ההחלטה התקבלה על פי המדיניות המוניטרית שנועדה להחזיר את האינפלציה אל תוך יעד יציבות המחירים שקבע הבנק (1%-3%). ההתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית הם רק חלק מהגורמים שמביאים להערכה כי מדיניות זו תיוותר על כנה למשך זמן רב.

השבוע החליט בג"צ לקבל את העתירות בעניין מתווה הגז ולבטלו כפי שהוא, והחזיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנסת, על אף נסיונותיו לפעול לאישור המתווה. בג"צ קבע כי ההחלטה לא חוקתית וכי סעיף היציבות הרגולטרית עומד בסתירה לדמוקרטיה. מניות שותפויות הגז צנחו אתמול בתגובה להחלטה הדרמטית, וממשיכות לרכז עניין גם היום. בשעה זו דלק קידוחים עלתה בכ-2.8%, רציו התחזקה ב-4% ואבנר ב-1.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן