נעילה שלילית בבורסה בתל אביב על רקע דבריו של נשיא רוסיה

יום המסחר בוול סטריט בתל אביב ננעל היום בירידות, בעקבות הפתיחה השלילית בוול סטריט והמגמה באירופה על רקע דברי פוטין. אתמול פרסם בנק ישראל את החלטתו, לפיה הריבית במשק לא תעלה ותישאר ברמת 0.1%. בבורסה בתל אביב, ממשיכות לפרסם החברות את נתוניהן לרבעון השלישי, והיום במוקד: דוחות פז ושטראוס.

מטוס רוסי הופל היום בטורקיה, והוביל לסערה גיאופוליטית – פוטין אמר כי רוסיה לא תעבור על המקרה בשקט, וכי הפלת המטוס היא סכין בגבה של רוסיה. בעקבות האירוע הגיבו השווקים באירופה בירידות חדות, ובעקבות כך גם הבורסה בוול סטריט נפתחה במגמה שלילית. 

אתמול החליט בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה – בשיעור של 0.1%. שמואל בן אריה, מנהל השקעות ראשי ישראל בקבוצת פיוניר, ציין אתמול, כי מול בנק ישראל עמדה דילמה קשה: "מצד אחד, תחזיות האינפלציה והצמיחה מצביעות על האטה משמעותית במשק מה שמרמז על צורך בהרחבה מוניטרית. מנגד, בנק ישראל יודע שהגדלת הפעילות המוניטרית תביא להעצמת ניפוח בועות בשוק ובראשן בועה בנדל"ן. בחודש האחרון פורסמו שני דיווחים סותרים על מחירי הנדל"ן: האחד של משרד השיכון והשני של השמאי הממשלתי. על פי משרד השיכון, המחירים ירדו ואילו לפי השמאי הממשלתי המחירים עלו. המשותף לשני הדיווחים הינו שמספר העסקאות ירד ברבעון השלישי, מה שמראה על התקררות בשוק הנדל"ן, נתון אשר יכול להגדיל את מרווח התמרון של בנק ישראל".

אנליסטים מרחבי העולם המשיכו לעסוק גם היום בהחלטה הצפויה של הפד להעלות את הריבית בחודש דצמבר, כאשר ההחלטה מותנית בנתוני דוח התעסוקה האמריקאי לחודש נובמבר, שיתפרסם בקרוב. 

כל זאת עומד ברקע למסחר בתל אביב היום, כאשר מדדי ת"א 25 ו-100 ננעלו בירידה של 0.7% ו-1% בהתאמה. מדד הנדל"ן ירד ב-0.6%, מדד הבנקים נותר סביב ערך הפתיחה, מדד התקשורת נחלש ב-0.7% ואילו מדד הנפט והגז הוא היחיד שרשם עליות היום, וטיפס ב-0.1%.

חברת פז פרסמה את הדוחות לרבעון השלישי, ודיווחה על עלייה של 56% ברווחיה, שהסתכמו ב-160 מיליון שקלים. מניית החברה ננעלה במגמה חיובית של 1.2%. חברת שטראוס לעומתה, הציגה ברבעון האחרון ירידה של 7.6%, והרווחים עמדו על 2 מיליארד שקלים. מניית שטראוס קפצה היום ב-3.2%.

חלל תקשורת הודיעה כי לא תצליח ליצור קשר עם לווין ה"עמוס 5", ומניית החברה ירדה ב-1% היום. מניית פריגו צללה ב-5.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן