נעילה שלילית בבורסה בתל אביב על רקע המגמה בעולם

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה שלילית, על רקע ירידות השערים בוול סטריט היום ולמרות העליות בהן ננעל המסחר בתל אביב אתמול. כזכור, המשקיעים בארה"ב הגיבו אתמול לדבריו של סגן יו"ר הפד סטנלי פישר, שהצהיר כי הפד לא יכל להעלות את הריבית במשק האמריקאי בטרם האינפלציה תתיצב ותחזור "לטווח הנורמה", לדבריו. בכך הפיך פישר תקווה אצל המשקיעים כי הבנק לא יכל להעלות את הריבית כבר בחודש ספטמבר הקרוב, והמדדים המובילים בניו יורק ננעלו בעליות של למעלה מ-1%. למרות זאת, נפתחה היום הבורסה בוול סטריט בירידות שערים.

אצלנו הושפע המסחר היום בעיקר מהדיווחים אודות פיצוץ המגעים בין המדינה לבין חברת נובל אנרג'י, כחלק מהניסיון להגיע להסכמות באשר למתווה הגז. סגן נשיא החברה האמריקאית עזב היום את ישראל יום אחד בלבד לאחר שהגיע, ושר האנרגיה יובל שטייניץ אישר ואמר כי "השיחות עלו לפנות בוקר על שרטון".

כל אלו, כאמור, עמדו ברקע למסחר בבורסה בתל אביב, שם נרשמו ירידות שערים. מדד ת"א 25 נחלש ב-0.6%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.3% ומדד הבנקים איבד 0.2% מערכו. מנגד, מדד התקשורת עלה ב-0.1%. מדד הנדל"ן ירד ב-0.2% ומדד הנפט והגז, אשר כאמור עמד במרכז תשומת הלב היום, נחלש ב-0.3%. 

בגזרת המניות, המשיכו לרכז היום תשומת לב מניות חברות הסלולר סלקום ופרטנר, אשר זינקו אתמול בחדות על רקע הקצאת התדרים הדרושים להפעלת שירות הדור ה-4 באופן מלא. מניית טאואר הוסיפה 0.1% לערכה לאחר שחזרה עם פער חיובי מהמסחר בוול סטריט.

מניות הגז, כאמור, עוררו היום עניין רב על רגע הפיצוץ במגעים עם חברת נובל אנרג'י. מניות השותפות רשמו מגמה מעורבת, כשמניית דלק קידוחים נחלשה ב-1.5%, מניית רציו עלתה ב-0.2% ומניית חברת אבנר ירדה ב-1.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן