נעילה שלילית בבורסה בתל אביב עם סיום שבוע המסחר

נעילה שלילית חתמה את שבוע המסחר בבורסה בתל אביב, על רקע עליות שערים באסיה ומגמה מעורבת בבורסות אירופה. מחירי הנפט שרשמו אמש עליה של 6% עלו היום ב-2% נוספים, על רקע דבריו של שר האנרגיה האיראני אמש לנשיא אופ"ק, לפיהם ארצו מוכנה תהיה לשתף פעולה עם כל צעד לייצוב המחירים ובלימת הצניחה.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.8%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.5%, מדד הנפט והגז איבד 0.7% מערכו ומדד הבנקים צנח ב-1.9%. מדד הנדל"ן התחזק ב-0.2%, ומדד התקשורת רשם עליה בשיעור דומה.


מניית "ויליפוד" ריכזה עניין במסחר לאחר שבעלי החברה, גריגורי גורטובוי, שרכש אותה לאחרונה, נחקר אתמול ברשות לניירות ערך תחת החשד כי הבריח כספים מהחברה. על פי החשד גורטובוי ביצע את העבירה החל משנת 2013 ועד לימים האחרונים. יחד עם זאת, לאחר שרשמה ירידות עם פתיחת המסחר, מניית החברה התחזקה ב-0.9% עם סיומו.

מניות נוספות שעמדו בלב המחסר היו של פריגו, שצנחה ב-9.3% על רקע פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון האחרון של 2015 שהציגו נתונים נמוכים מהמצופה, וטבע שנחלשה בשיעור דומה.

גם היום המסחר התנהל סביב חששות הפדרל ריזרב אודות התנודתיות בשווקים. נראה כי הבנק המרכזי של אירופה מיישר קו עם הדאגה של הפד. מאידך, יו"ר הבנק המרכזי של אירופה-מריו דראגי מציג עמדה נחושה ופחות הססנית מעמדת הפד. "דבר זה עשוי לתת לטווח הארוך רוח גבית ליורו, שצולל בשבוע האחרון אל מול הדולר במעל 1.6%", אמר הבוקר יו"ר מט"ח 24 דוד מסיקה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן