נעילה שלילית בבורסה: מניות הגז והנפט איבדו 1.8% מערכן

הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות שערים. מניות לוויתן עומדות במוקד כאשר גם מניית אי.די.בי צפויה להגיב לעדכון דירוגה על S&P.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.6%, ת"א 100 נחלש גם הוא ב-0.8% מניות הגז והנפט איבדו 1.8% מערכן ומניות הבנקים נחלשו בכ-1%.

חברת וודסייד האוסטרלית תרכוש משותפות לוויתן 30% מהזכויות בכל אחד מרישיונות הקידוח במתקן. אחוזי המכירה יהיו 9.66% מנובל, 7.67% מדלק קידוחים, 7.67% מאבנר חיפושי נפט, 5% מרציו חיפושי נפט ובסך הכל כאמור 30%. בתמורה לרכישת הזכויות תשלם וודסייד סך כולל של עד 2.52 מיליארד דולר בעיסקה שמשקפת ללוויתן שווי של 8.3 מיליארד דולר. בברקליס העריכו כי השווי של העסקה עם וודסייד משקף פרמיה של 70% לרציו על מחיר השוק וגבוה ב-18% מההערכה שלהם עצמם לגבי שווי המאגר. היום רמה מניית אבנר ירידה של 3.1%, רציו איבדה 3.9% ודלק קידוחים נחלשה ב-1.4%.

צילום: רויטרס

לאחר משא ומתן ממושך הגיעו שותפות ים תטיס להסכם פשרה עם חברת החשמל. הודיעה חברת החשמל כי במסגרת ההסכם היא צפויה לקבל משותפות ים תטיס פיצוי בסך 30 מיליון דולר, זאת בגין אי יכולתן של השותפות לספק את כמות הגז ממאגר ים תטיס עליה התחייבו בעבר. בעלי הזכויות בשותפות ים תטיס הינם: נובל אנרג'י (47%), דלק קידוחים (25%), אבנר חיפושי נפט (23%) ודלק השקעות ונכסים (4%)

סוכנות הדירוג S&P עדכנה את הדירוג של חברת אי.די.בי אחזקות ל-ilCC. מדובר בדירוג הנמוך ביותר שניתן להגיע אליו לפני אירוע של כשל פירעון. הסיבה לעדכון הדירוג היא סגירת ההליך המשפטי שניהלה החברה מול בעלי האג"ח של סדרה ב', שהסתיים בתשלום החוב בסך של 35 מיליון שקל בחודש ספטמבר האחרון. סוכנות הדירוג מציינת כי למרות שמדובר באירוע של כשל פירעון סלקטיבי, היא צופה כי החברה עומדת בפני כשל פירעון כללי "בטווח המיידי". היום רשמה מניית אי.די.בי ירידה של 2.5%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן