נעילה שלילית בוול סטריט: האבטלה בארה"ב בשיא של חודש

יום המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה שלילית על רקע ציפייה לחדשות מגוש היורו במהלך סוף השבוע. אמש פורסמו פרוטוקולי ריבית אוגוסט של הבנק הפדרלי שרמזו על סבב שלישי של הרחבה כמותית. 

מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.9%, ה-S&P 500 נחלש ב-0.8% והנאסד"ק איבד 0.6% מערכו. 

השבוע נרשמו בארה"ב 372,000 תביעות אבטלה ראשונות, עליה של 4,000 לעומת כמות התביעות בשבוע שעבר, המהווה גם את כמות התביעות הגדולה ביותר שנרשמה במדינה מזה כחודש. נתון זה מצביע על האטה נוספת בכלכלת ארה"ב.

אמש פורסמו פרוטוקולי הריבית לחודש אוגוסט של הבנק הפדרלי. הפרוטוקולים הוסיפו איתותים לגבי פעולה מונטארית, או QE3 כפי שהיא מכונה, עלולה להגיע בקרוב מאוד, מה שהצית ראלי של נכסי-סיכון. הבנק הפדרלי הוכיח כי הוא מכיר בכך שהצוק הפיסקלי, משבר החוב האירופי וההאטה העולמית ממשיכים להוות סיכונים רציניים, אבל רק נתונים חיים יניעו אותו לפעולה. והחשוב מבין נתונים אלה יהיה דו"ח התעסוקה של אוגוסט.

המשקיעים ממתינים לפגישת הפסגה בין קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל וראש ממשלת יוון אנטוניס סמארס שעלולה להיות מכרעת ולקבוע את עתידה של יוון בגוש היורו. לאחרונה גברו הקולות המסכימים עם פרישת המדינה מהגוש. יורג אסמוסן, מקובעי המדיניות המרכזיים של הבנק הפדרלי, הודיע שפרישה יוונית אמנם כרוכה באי-סדרים והוצאות רבות, אך גוש היורו מספיק חזק בכדי להתמודד גם איתה. בנוסף, במהלך סוף השבוע צפויה הכרזה רשמית של הבנק האירופי המרכזי על השקת תוכנית החילוץ למערכת הבנקאית של ספרד. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן