נעילה שלילית בוול סטריט: חשש לפרישת ספרד ויוון מגוש היורו

בורסות וול ננעלו היום במגמה שלילית על רקע חוסר הודאות המתגבר באירופה, בעקבות החלטת סוכנות האשראי מוד'יס להוריד את הדירוג של גרמניה וכן על רקע הנפקות האג"ח נוספות בספרד.

בתום יום המסחר רשם מדד הדאו ג'ונס ירידה של 0.8%, מדד ה-S&P 500 נחלש ב 0.9% והנאסד"ק ירד גם הוא ב0.9%. 

על רקע חוסר הוודאות בנוגע לעתיד גוש היורו הורידה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס את תים מתחחזית דירוג האש

ראי שלה לגרמניה, להולנד וללוקסמבורג. תחזית דירוג האשראי של פינלנדזיות האנליסטא נותרה ללא שינוי. מודי'ס ציינה לרעה את "חוסר הוודאות המתגבר" ופסקה כי על הכלכלות החזקות "להגדיל את התמיכה למדינות אירופה העמוסות בחובות, דוגמת ספרד ואיטליה".

עד סוף הרבעון הנוכחי תבחן מודי'ס את השפעות התהליכים בגוש היורו על צרפת ואוסטריה, שתחזית הדירוג שלהן הורדה ל"שלילית" כבר בפברואר. נכון לעכשיו הדירוג עצמו בכל 6 המדינות נותר מושלם – AAA, אולם כלכלני מודי'ס הודיעו במפורש כי "נטל התמיכה חייב ליפול על מדינות אירופה האיתנות יותר". פירוש תחזית הדירוג השלילית היא כי יתכן שהחברה תוריד את דירוג המדינות במהלך השנה הקרובה.

ממשלת ספרד הנפיקה היום אג"ח קצרות מועד בהיקף של כ-3 מיליארד יורו. התשואות על אגרות החוב של המדינה ל-10 שנים עלו הבוקר במעט ועומדים כרגע על 7.5%. אמש פורסם כי

שישה מהמחוזות הריבוניים במדינה הגישו בקשה לחילוץ כספי.

בעקבות המשבר, גוברים החששות כי ספרד תיאלץ ללכת בעקבותיהן של יוון, פורטוגל ואירלנד ולבקש סיוע בינלאומי בצורה רשמית. כמו כן הודיעו אתמול ספרד ואיטליה בצעד חריג על הפסקת המסחר בשורט. על פי הודעת הרגולטור באיטליה, מדובר בהפסקה שתמשך כשבוע ואילו בספרד הוחלט על הפסקה של כ-3 חודשים.

חברת הטכנולוגיה אפל פרסמה הערב את הדוחות הרבעוניים שלה. על פי הדיווח, רווחיה של אפל לרבעון השני של השנה היו נמוכים מתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה הסתכמו ב-25 מיליארד דולר, זאת לעומת 28.5 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. בסעיף הרווח הנקי מדווח אפל על רווח של 8.8 מיליארד דולר. מדובר בעליה של 23% ברווחי החברה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כשהאנליסטים חזו עלייה גדולה יותר של 35%. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן