נעילה שלילית במסחר בתל אביב

היום האחרון למסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה שלילית, על רקע דחייה נוספת באישור תקציב המדינה, סאגת מתווה הגז, הודעת הריבית בארה"ב וירידות השערים בוול סטריט. מניות הסלולר נמצאו גם היום במוקד המסחר.

למרות שאישורו נדחה, סאגת תקציב המדינה קרובה לסיומה. באוצר אופטימיים לגבי מציאת פשרה עם השותפים הקואליציוניים, למרות התנגדותם לקיצוץ הרוחבי בגובה 3% אשר המשרד דורש. שר הכלכלה אריה דרעי לא מוכן להצביע בעד התקציב, בשל דחיית הפטור ממע"מ על מוצרי יסוד. עם זאת, יעקב ליצמן מיהדות התורה הסכים להתגמש בדרישות התקציביות ושר האוצר נפגש השבוע עם שר הביטחון במטרה להגיע לעמק השווה.

בארה"ב פורסמה אתמול החלטת הריבית לחודש הקרוב, ונרמז ממנה כי תיתכן העלאה בספטמבר הקרוב.

כאמור, הבורסה בתל אביב רשמה ירידות שערים קלות, כאשר מדד ת"א 25 ירד ב-0.3% ומדד ת"א 100 נחלש גם הוא ב-0.3%. מדד הבנקים איבד 0.8% מערכו ומדד התקשורת נחלש גם הוא ב-0.8%, ומדד הנדל"ן הוסיף 0.7% לערכו. מדד הנפט והגז עלה ב-0.7%.

מניות התקשורת המקומיות המשיכו להיות במרכז המסחר גם היום, לאחר העליות שרשמו בימים האחרונים. פרטנר צנחה ב-3.1% וסלקום ירדה ב-0.5%.

מניית טבע המשיכה גם היא להיות במוקד, לאחר שבתחילת השבוע הודיעה על עסקת הענק במסגרתה רכשה את חברת אלרגן. טבע פירסמה היום את הדוחות הרבעוניים שלה, ובעקבות כך מנייתה נחלשה ב-2.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן