נעילה שלילית בפתיחת שבוע המסחר בתל אביב; ירידות חדות במניות הגז

שבוע המסחר בתל אביב ננעל במגמה שלילית, על רקע המתנה לקריאת כיוון מהעולם והמגמה השלילית שחתמה את המסחר בעולם בשבוע שעבר. מחר צפוי בנק ישראל להכריז על החלטת הריבית, שעל פי ההערכות תישאר על כנה.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ירדו ב-0.7%, מדד הבנקים איבד 0.1% מערכו. מדד הנדל"ן טיפס ב-0.5%, ומדד התקשורת ירד ב-0.2%. מדד הנפט נחלש ב-1.9%.


התנודתיות בנפט ממשיכה להשפיע על השווקים, על רקע פרסום דוח מלאי הנפט העולמי בשבוע שעבר וירידת מחירי הנפט מתחת ל-40 דולר לחבית. במסחר המקומי עמדו חברות האנרגיה במוקד גם על רקע הציפייה להחלטת בג"צ בעניין העתירות נגד מתווה הגז, אשר תתקבל לאחר נעילת המסחר. מניית רציו צנחה ב-3.1%, ומניות אבנר ודלק קידוחים ירדו ב-2.3%. גם מניית אל על ריכזה עניין על רקע מחירי הנפט, וזינקה היום ב-4.8%.

בורסות אסיה יפתחו את המסחר בעולם היום לאחר נעילות שליליות במדדים המובילים בסוף השבוע, בין היתר על רקע ההערכות כי הפד עשוי להקדים את העלאת הריבית אף לחודש אפריל. כזכור, לאחרונה הצהיר הפד כי הריבית תועלה השנה לרמה של 0.9%, בשתי פעימות. תחילה עמדו השערות הכלכלנים על כך שהריבית תועלה בחודש יוני, אך רמיזות שעלו מצד הבכירים בבנק המרכזי מעלות סימני שאלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן