נעילה שלילית בתל אביב; מדד הנפט והגז צנח ב-3.6%

המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים, בדומה למגמה אתמול ועל רקע פתיחת שבוע המסחר בעולם – כאשר מחירי הנפט במוקד. ההמתנה להחלטת הריבית בארה"ב מגיעה לשיאה בימים אלו, כאשר ביום רביעי היא תוכרז. הפניקס ריכזה תשומת לב גם היום לאור חזרתו של מנכ"ל פוסון הסינית, אשר אמורה לקבל את היתר השליטה מידי קבוצת דלק. 

הבורסה בניו יורק נפתחה היום בירידות שערים על רקע צניחת מחירי הנפט. באסיה ננעלו הבוקר המדדים במגמה מעורבת, כאשר מדד שנגחאי הסיני התחזק ב-2.5% ומדד ניקיי היפני נחלש ב-1.8%. באירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת.

ביום רביעי יודיע הפד בארה"ב על החלטת הריבית שלו. במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "כל העיניים נשואות השבוע לבנק הפדרלי, שאמור על פי ההערכות לממש סוף סוף את הבטחתו ולהעלות את הריבית לראשונה מזה כמעט עשור. מדובר באירוע המפתח האחרון לשנת 2015, וכזה שעשוי להתברר כבעל השלכות על שנת 2016 כולה. ואולם, למרות שבשבועות האחרונים הפעילים בשוק שמו את כל "הז'יטונים" על כך שהפד יעלה את הריבית, האכזבה מצעדי ה-ECB לפני כשבועיים ובעיקר צניחת מחירי הנפט טרפו את הקלפים, וכעת הסוחרים מגלים זהירות רבה הרבה יותר ומצמצמים חשיפה לדולר".

אצלנו המדדים התאוששו בתחילת המסחר מהנפילות שנרשמו אתמול, אך היום ננעל, כאמור, במגמה שלילית. בהמשך היום יעודכנו המדדים החצי-שנתיים. מדד ת"א 25 ירד ב-0.5%, מדד ת"א 100 איבד 0.1% מערכו ומדד הבנקים נחלש ב-0.5%. מדד התקשורת נותר סביב ערך הפתיחה, מדד הנדל"ן ירד ב-0.6% ומדד הנפט והגז צנח ב-3.6%, על רקע הירידה המתמשכת במחירי הנפט בעולם.

בעולם דיווחו היום כי יו"ר חברת פוסון, ג'ואו גואנגצ'אנג, אשר נעלם בסוף השבוע באופן מסתורי, שוחרר על ידי השלטונות הסיניים ואף הופיע בוועידת החברה השנתית בעיר הבירה. כזכור, בעקבות ההיעלמות החליטה דורית סלניגר, המפקחת על הביטוח, להקפיא את היתר השליטה של החברה לבעלות על הפניקס. פוסון הייתה אמורה לקבל את ההיתר היום מקבוצת דלק, לאחר דיונים ממושכים בינה לבין הפיקוח, והחברה הסינית הבהירה כי בכוונתה להשלים את העסקה. מניית הפניקס נותרה סביב רמת הפתיחה כעת ומניית דלק צנחה ב-7.7%.

מניות הגז המקומיות במוקד לאור תכנית השותפויות לפיתוח מצומצם של מאגר לוויתן, לאחר שמצרים הקפיאה את המגעים לרכישת הגז הישראלי, והן הגיבו היום גם לשפל במחירי הנפט. דלק קידוחים צנחה ב-7.1%, רציו צללה ב-6.2% ואבנר נפלה ב-5.6%.

בתוך כך, פרוטרום חתמה על הסכם הרכישה הגדול בתולדותיה, כאשר מסגרתו תשלם 130 מיליון דולר תמורת החברה האוסטרית Wiberg. מניית פרוטרום סיימה את המסחר עם זינוק בשיעור של 10.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן