נער פרץ את הדפדפן של גוגל פעמיים – וקיבל עשרות אלפי דולרים

ענקית הטכנולוגיה גוגל הציעה 60 אלף דולר להאקרים שיפרצו את המוצרים שלה ויגלו את פרצות האבטחה, ביום שלישי האחרון היא כבר שילמה את הכסף לנער שהצליח לפרוץ בפעם השנייה את הדפדפן שלה.

התופעה התחילה להיות טרנד בעולם הטכנולוגיה – יותר ויותר חברות מציעות תגמולים ויוזמות תחרויות להאקרים שיגלו את עקב האכילס של המערכת ובכך תוכל החברה לחזק את המוצר. זה הפעם השנייה שההאקר הצעיר שזוכה לכינוי "Pinki Pie" לוקח הביתה כסף מגוגל. החברה תיקנה את הבאג כ-10 שעות לאחר שהאקר גילה אותו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

גוגל הודיעה כבר ב-2010 על התוכנית התמריצים לפריצת המערכת כשהציעה סכומים מזעריים למי שמגלה פרצות פוטנציאליות בדפדפן הכרום שלה. בפברואר 2012, הגדילה החברה את הסכום ל-60 אלף דולר ופתחה בתחרות " Pwnium". האקר Pinki Pie היה אחד מפורצים שגרפו אז את הסכום.

משלמים להאקרים כדי שיפרצו – גוגל | צילום: רויטרס

תחרות " Pwnium" השנייה יצאה לדרך ביום שלישי בוועידה חגיגית שנערכה במלזיה, וההאקר הצעיר שוב הצליח לפרוץ את הדפדפן ולקחת הבייתה את הפרס. הפעם הוא היה היחידי שהצליח למצוא את הפרצות במערכת של גוגל. "תודה לך Pinki Pie על העבודה הטובה שאתה עושה", נכתב בבלוג של גוגל שהכריז על המנצח.

פייסבוק הכריזה גם היא על תוכנית דומה בה הם מציעים פרסים מגוונים שהמינימאלי בהם הוא 500 דולר לגילוי פרצות באתר החברה. מסתבר שלהיות מומחה לאבטחה באינטרנט או האקר יצירתי יכולים להיות משתלם מאוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן