נפרדות: טבע ולונזה סיימו את המיזם המשותף בתחום המוצרים הביולוגיים

טבע וקבוצת לונזה הודיעו היום כי החליטו להפסיק את שיתוף הפעולה סביב הפיתוח, הייצור והשיווק של תרופות Biosimilar. מהחברות נמסר כי השתיים ימשיכו לבחון הזדמנויות להפקת הערך המרבי מההשקעות ומההתקדמות שהמיזם המשותף, אשר החל ב-2009, הניב עד כה.

טבע תפעל כעת על פי האסטרטגיה שלה בתחום המוצרים הביולוגיים על מנת ליצור סל מוצרים מאוזן של מוצרי Biosimilars, Biobetters ותרופות ביולוגיות חדשניות. לונזה תתמקד במומחיות הליבה – יצור לצד שלישי ופיתוח קווי תאים, ותפסיק להשקיע בתחומים שאינם אסטרטגיים עבורה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

מנכ"ל טבע, גרמי לוין | צילום: פארקר יאנג

"לטבע יש היסטוריה של הצלחה בתחום המוצרים הביולוגיים ואנחנו מתכננים להמשיך לבנות על הצלחה זו", מסר ד"ר מייקל היידן, נשיא המחקר והפיתוח הגלובלי והמדען הראשי של טבע. "החלטה זו תומכת ביכולת שלנו לנקוט בגישה סלקטיבית ביותר במאמצינו ליצור תיק מאוזן של מוצרי Biosimilars, Biobetters ותרופות ביולוגיות חדשניות המתיישבות עם סל המוצרים ותחומי המחלות שאנו מתמקדים בהם".

ד"ר סטפן קוטזר, מנהל תפעול תחום שוק הפרמה והביוטק בלונזה מסר כי "סיום המיזם המשותף מאפשר לנו להפסיק להשקיע בתחומים שאינם אסטרטגיים עבור לונזה, כגון פיתוחים קליניים ומסחור תרופות. להערכתנו, תחום ה-Biosimilar ידרוש יותר השקעה ממה שתוכנן, וגם יותר זמן להגיע לשוק. לכן בכוונתנו להגביל בעתיד את התפקיד שלנו על ידי התמקדות במומחיות הליבה – יצור לצד שלישי ופיתוח קווי תאים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן