נצבעה בירוק: הבורסה בתל אביב ננעלה בעליות שערים

שבוע המסחר בתל אביב נפתח במגמה חיובית בעקבות העליות שנרשמו בבורסות העולם בסוף השבוע, כאשר מדד ת"א 25 עלה ב-1.6%, ת"א 100 התחזק ב-1.6% אף הוא ומדד הבנקים נותר סביב ערך הפתיחה. מדד התקשורת הוסיף 1% לערכו, מדד הנפט והגז זינק ב-2.9% ומדד הנדל"ן התחזק ב-1.4%.

ברקע למגמה החיובית בעולם בסוף השבוע, עמדה הודעת הבנק המרכזי ביפן שהנהיגה ריבית שלילית במדינה לראשונה בהיסטוריה שלה. ההודעה הובילה לעליות שערים חדות בבורסות המזרח (עד 3.1%), בבורסות אירופה ובוול סטריט (עד 2.5%). הדבר מגיע בהמשך להודעת הפד בארצות הברית בשבוע שעבר, שהותיר את הריבית על כנה (0.25%-0.5%) וציננה את הרוחות בנוגע להעלאתה בהמשך השנה.

מחירי הנפט רשמו עליה בסוף השבוע, ומחיר חבית מסוג WTI עלה לרמה של 33.6 דולרים (עליה בשיעור 1.2%). השבוע שעבר היה חיובי בכל הקשור למחירי הזהב השחור, והם עלו במהלכו ב-4.4%, אך בחודש ינואר כולו הם צנחו ב-9.2%.

הבורסה בתל אביב נפתחה בעליות שערים

מניית רבוע נדל"ן צנחה היום ב-3.7%, על רקע הודעת מחזיקי האג"ח המוסדיים הגדולים של אלון רבוע כחול כי הם מתנגדים לביצוע עסקת המכירה של החברה לגינדי החזקות. בסוף השבוע הודיעה גינדי כי תרכוש את השליטה במנייה בעלות של 115 מיליון שקל, מכירה שתחלץ את שרגא בירן מהבעלות ברשת מגה הקורסת, ומהקמפיין שמנהלים עובדי הרשת כנגדו בשבועות האחרונים.

נזכיר כי חובותיה של רשת מגה לנושיה עומדים על סכום גבוה בהרבה מסכום המכירה המדובר (1.2 מיליארד שקל), וכי חובותיה של החברה האם, אלון ריבוע הכחול, עומדים על 1.8 מיליארד. מחזיקי האג"ח צפויים לכנס היום אסיפה בה ידונו הליכים משפטיים כנגד החברה, פירוקה ומינוי נאמן שימכור את נכסיה. בלי ברכתם לא תתאפשר עסקת המכירה לגינדי.

שותפויות לוויתן הודיעו הבוקר כי חתמו על עסקת ענק ראשונה לאספקת גז ממאגר לוויתן לחברת אדלטק, בעלות של 1.3 מיליארד דולר על פני 18 שנה. מניות השותפות הגיבו לפרסום בעליות חדות, כאשר רציו זינקה ב-5.2%, דלק קידוחים המריאה ב-5.8% ואבנר קפצה ב-5.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן