נקו ושימרו: שלושה תוספים מומלצים לדפדפן כרום

ארגון ושמירה על הזכרון

נראה כי בשנים האחרונות אחת מהשאלות הפופולאריות ביותר בקרב גולשי האינטרנט היא "כמה טאבים פתוחים אצלך?". לעיתים השאלה מגיעה בעקבות תלונות על כך שהמחשב או האינטרנט אינם זזים, ולעיתים נראה כי אנחנו פשוט מעוניינים להשוויץ בחלוקת הקשב האדירה שלנו והעובדה שאנחנו מצליחים לעקוב אחר כל 20 האתרים בהם אנו גולשים כרגע.

אם השאלה מגיעה בעקבות הדוגמה הראשונה של בעיות הזכרון, או לחילופין במידה ואתם זקוקים לסגור את הדפדפן ואינכם רוצים לאבד את כל האתרים והמידע בו אתם נמצאים, הכירו את OneTab. התוסף, שעל פי היוצרים שלו יכול לא רק לעזור לכם לצמצם את הבלאגן בדפדפן, אלא גם לחסוך עד 95 אחוזים מצריכת הזכרון שלו.

בפועל, לחיצה על כפתור התוסף תאגד את כל הטאבים הפתוחים אל דף אחר, שיציג אותם כקישורים. למעשה, מדובר בתהליך דומה של העתקת קישורים אל Notepad וסגירת הדפדפן, רק בצורה הרבה יותר נוחה ונגישה. לחיצה על אחד מהקישורים יפתח את העמוד, אך קחו בחשבון שבמידה והייתם באמצע תהליך מסויים – סביר להניח שתצטרכו להתחיל אותו מהתחלה.

נקיון אביב בדפדפן

למרות שאנחנו נוהגים לגחך כשאנו שומעים את הורינו מתייחסים לדפדפן אקספלורר או כרום בתור "האינטרנט", חייבים להודות שיש להם נקודה. עבור רובנו חלק נכבד מהשהייה שלנו באינטרנט מתבצעת ישירות דרך הדפדפן, ונראה כי מדובר על כלי שהפך להיות חלק בלתי נפרד מחיו של הגולש הממוצע, לפחות זה שמשתמש במחשב אישי על מנת לגשת אל רשת האינטרנט.

במטרה להפוך את הדפדפן שלכם לשימושי יותר מבעבר, הכירו את תוסף Click&Clean, שיאפשר לכם לנהל לא רק את הדפדפן – אלא את המחשב כולו. באמצעותו תוכלו לנקות את רשימת הכתובות שהקלדתם בדפדפן, לצד הנקיונות הקבועים של ה-Cookies, Cache, היסטוריית ההורדות, היסטוריית הגלישה ועוד.

צילום: מתוך דף התוסף

בנוסף להגדרות הבסיסיות, הכלי – המזכיר מאוד את ממשק המערכת של Windows Phone 8 – יאפשר לכם לסרוק את המחשב במטרה לגלות נוזקות ורוגלות, למחוק קבצים זמניים מהכוננים הקשיחים שלכם ובאופן כללי לבצע קצת "סדר ונקיון" במחשב האישי. בזכות הממשק הצבעוני והנוח מדובר בפעילות שגם משתמשים בסיסיים יוכלו לעשות בעצמם, וזה כבר מהווה נקודה חיובית עבור התוסף.

שומרים את ההערות

במידה ויצא לכם לעבוד עם בוני אתרים, או לחילופין לבנות אתר עבור לקוח, בוודאי נתקלתם לא פעם בבעיות, ריבים ו-ויכוחים שנבעו מכך שצד אחד לא הבין את הצד השני. במטרה לפתור את הבלאגן, או אפילו במטרה לכתוב לעצמכם הערות, מדוע שלא תשתמשו ב-Sticky Note, גרסת הווב?

התוסף Note Anywhere הוא פשוט מאוד בבסיסו – באמצעות לחיצה על כפתור התוסף יתווסף לדף בו אתם נמצאים ברגע זה פתקון קטן, בו תוכלו לכתוב את כל ההערות והתזכורות שרק תרצו. הפתקים יישמרו ברשימה נפרדת ויפתחו בכל פעם שתכנסו לאתר, גם במידה וסגרתם את הדפדפן.

כך, תוכלו לשלוח צילומי מסך עם הסבר מדוייק של האלמנטים השונים למי שצריך, או אפילו לצפות בכל ההערות שכתבתם ברשימה מסודרת. לצערנו, הפתקים לא הצליחו לשרוד את הניקוי הקפדני של הדפדפן – כך שייתכן ועדיין תצטרכו לשמור עותק פיזי של ההערות, מה שהופך את התוסף למעט חסר תועלת. בכל זאת, אנו ממליצים לכם להתנסות עמו, ייתכן שהוא יביא לכם תועלת למרות הכל.

לידיעה המקורית באתר ניוזגיק

עוד בניוזגיק:

בגדי הסמסונג החדשים; טאבלטים, מחשבים ואפילו מצלמות

הקרב על הירושה: AOL Reader ייחשף בשני הקרוב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן