נראה כמו מיניון, מתנהג כמו R2D2: הרובוט הזה ידע להבין אתכם

מבטיחים לנו לא מעט חידושים קרובים בשוק הרובוטים. ישנם הרובוט Asimo של הונדה, וה-Rolling bot של LG, אבל לא ראינו הרבה חידושים בתחום הרובוטים ה"חברתיים", פרט לאלו יכולים להקריא סיפורים או לשיר עם הילדים.

כל זה משתנה. חברה סינית בשם NXROBO עלתה שלב ויצרה את BIG-i, רובוט חדש שעשה קפיצה משמעותית קדימה בטרנד ה"רובוטים המשפחתיים". החברה מגדירה את הרובוט כמשרת רובוט אישי ונייד לגמרי, שיכול לנווט ברחבי הבית ולבצע משימות כמו לנגן מוזיקה ולבצע שיחות וידיאו.

אבל הייחוד האמיתי של BIG-i הוא העובדה שהוא מכיר אותך. מספיק לו מבט אחד בפניך, ובאמצעות טכנולוגיית זיהוי הפנים שלו הוא מזהה אותך. באמצעות למידה שלך ושל ההתנהגות שלך, עם מי אתה מדבר ונושאים נוספים, הרובוט לומד למי עליו להקשיב. BIG-i יוצר היררכיה של מערכות יחסים עם האנשים סביבך, אבל הפקודות שלך הן אלו שבעדיפות עליונה.


BIG-i. הייחוד האימיתי שלו הוא העובדה שהוא מכיר אותך | צילום: אתר החברה

באמצעות הלמידה שלו נוצר קשר עמוק בינך לבן הרובוט שלך והוא יכול לבצע יותר ויותר פעולות שמבוססות על ההתנהגות שלך. כך למשל, מספרים בחברה היצרנית, יכול הרובוט להיות מתוכנת לאתר את הילד שלך לוקח פרי, ולהזכיר לו לשטוף את הידיים שלו קודם כל. מקרה אחר אותו מתארים בחברה, יכול הרובוט להזכיר לבן משפחה שעוזב את המטבח לכבות את התנור.

המשקל של הרובוט הוא 12 קילו, והגובה שלו (כ-76 ס"מ) אידאלי לתקשורת עם בני אדם – רובוט קטן מדי הוא צעצוע, ואילו אחד גדול מדי הופך למאיים. הרובוט לא עשוי ממתכת או פלסטיק, אלא בד מרופד, כך שאין לו פינות חדות והוא בטוח לסביבה עם ילדים. באופן כללי, נראה שהרובוט הסיני הוא סוג של R2D2 (הרובוט המוכר מ"מלחמת הכוכבים") בסלון שלך. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן