נשארת אצל בן דב: האצ'יסון הודיעה על ביטול רכישת פרטנר

חודשיים וחצי לאחר שסוכמה – הודיעה היום קבוצת האצ'יסון מהונג קונג לאיש העסקים אילן בן דב על ביטול עסקת הרכישה של השליטה בחברת סקיילקס ופרטנר מידי סאני. במסגרת העסקה הייתה אמורה האצ'יסון לרכוש מסאני 75% ממניותיה בסקיילקס בתמורה ל-125 מיליון דולר.

אילן בן דב. יחפש רוכש אחר? | צילום: יוסי זליגר

בזמן הרכישה, היה מחירה של מניית סקיילקס 7.2 שקלים. מאז, הוחרפה התחרות בענף הסלולר, ומניות החברות הוותיקות צנחו, לצד דוחות פושרים שהן הציגו. מניית סקיילקס עצמה צנחה ב-24% והיא נסחרת כיום סביב 5.5 שקלים.

עם השלמת העסקה, הייתה אמורה סקיילקס למכור לסאני את פעילות היבוא, השיווק, המכירה ומתן שירותי תחזוקה למכשירי סמסונג, שתוכננה להישאר בידי בן דב.

העסקה בין הצדדים הותנתה במספר תנאים, בהם שסקיילקס תבצע רכישה עצמית של לפחות 50% מאיגרות החוב שלה, מה שהיה משית תספורת של 31% על מחזיקי האג"ח. מעבר לשלב החשוב של הסכמת 50% מבעלי האג"ח לרכישה העצמית של איגרות החוב, צליחתה של העסקה הותנתה גם בתשלום של 100 מיליון שקל על ידי בן דב תמורת קניית הפעילות הסלולרית של סמסונג (יבוא, תפעול ושיווק). נקודות נוספות שהיו חלק בלתי נפרד מתהליך הרכישה היו בדיקת נאותות של סקיילקס על ידי האצ'יסון ואישור רגולטורי לעסקה של משרד התקשורת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן