נשיא צרפת דורש העמקת האיחוד המוניטרי במדינות גוש היורו

נשיא צרפת קורא למדינות גוש היורו להעמיק את איחוד המדיניות הכלכלית שלהן. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל פרנסואה הולנד קרא לגרמניה ומדינות אחרות באיחוד האירופי לנקוט בצעדים נחרצים להעמקת האיחוד המונטרי בגוש. בין היתר דרש הולנד הקמת תקציב משותף לכל המדינות בגוש ואיחוד כלל המערכות הבנקאיות בו. 

לדברי הולנד "על מנת שמוסדות האיחוד יוכלו לפעול בהתאם לצרכים הכלכליים של המדינות, עלינו להעמיק את אחידות המדיניות המוניטרית של החברות בגוש". את הדברים אמר הולנד במהלך ביקור בעיירה על גבול צרפת וגרמניה שנערך לציון 50 שנות שיתוף פעולה בין שתי המדינות. 

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד | צילום: רויטרס

לטענת הולנד "הפתרון למשבר הפיננסי בגוש היורו צריך להיות מדיניות כלכלית יציבה וסולידריות". הולנד הזהיר כי נסיגה חזרה להתמקדות לאומית עלולה להביא לנפילת המטבע המשותף. "עלינו ליצור גופים משותפים שיחזקו את הקשרים בין המדינות ויצרו איחוד מדיני, פוליטי, כלכלי וחברתי ביניהן". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לדברי הולנד האחריות בנושא מוטלת בעיקר על צרפת וגרמניה, בהיותן הכלכלות החזקות ביותר בגוש היורו כיום. כמו כן אמר הולנד כי על שתי המדינות לפעול להגדלת שיתוף הפעולה ביניהן בתחומי האנרגיה, המחקר והתרבות. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן