נתונים חיוביים משכו את וול סטריט לעליות: הנאסד"ק עלה ב-1.4%

מספר דוחות מקרו חיוביים שהתפרסמו היום משכו המדדים המובילים בוול סטריט כלפי מעלה. מחר צפוי להתפרסם דו"ח האבטלה של משרד התעסוקה האמריקאי כדו"ח אחרון ובעל השפעה לפני הבחירות לנשיאות שייתקמו ביום שלישי.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-1%, מדד הנאסד"ק הוסיף 1.4% לערכו ומדד S&P 500 עלה גם הוא 1.1%.

מספר נתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום כשרובם עוסקים בתחום התעסוקה מחטיבים את הסנטימנט בשווקים. סקר ADP  שבוחן את מספר המשרות החדשות הנוצרו במגזר הפרטי הראה על יצירת 158 אלף משרות חדשות ועקף את התחזיות שעמדו על 143 אלף. הסקר עורר מתנגדים בעקבות הודעת החברה שמבצעת את הסקר על שינויים בשיטת החישוב. סקר נוסף של החברה הצביע על ירידת התביעות לדמי אבטלה ל-363 אלף, ירידה של 9000 תביעות מהשבוע שעבר.  

"עונת הדו"חות בארה"ב לרבעון השלישי נכנסת למייל האחרון ואילו עונת הדו"חות המקומית ממריאה", אומר לפורבס יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון. "כעת ניתן לקבוע כי עונת הדו"חות האמריקנית הייתה הפושרת ביותר מזה 12 רבעונים ברצף, אולם מחירי המניות האמריקניות נותרו הוגנים וצפי הצמיחה ברווחי החברות לשנת 2013 נותר נאה ביחס לצמיחה הגלובלית המדשדשת". 

דו"ח התעסוקה הרשמי אמור להתפרסם מחר. הדו"ח לחודש ספטמבר עורר סביבו תגובות רבות: שיעור האבטלה נעמד על פי הדו"ח על 7.8% בלבד, לעומת 8.1% באוגוסט, מדובר באחוז האבטלה הנמוך ביותר מאז ינואר 2009 בו אובמה נכנס לשלטון. כמו על פי דו"ח ספטמבר נוספו 114 אלף משרות חדשות לשוק העבודה במדינה, בעוד התחזית דיברה על 115,000 משרות חדשות.

מיט רומני, המועמד הרפובליקאי לנשיאות פקפק במספרים שפורסמו בדו"ח. רומני שנאם בוועידה בפלורידה בפני 6000 אנשים, יום לאחר פרסום הדו"ח המפתיע, אמר כי אם הנתונים היו מחושבים באותה דרך בה חושבו כשברק אובמה נכנס לתפקיד המספרים היו גבוהים יותר. אמירתו של רומני באה לאחר זו של ג'ק וולש, המנכ"ל לשעבר של ג'נרל אלקטריק שצייץ בחשבון הטוויטר שלו והביע ספקות בדבר אמינותו של הדו"ח. "נתוני התעסוקה לא יואמנו, החבר'ה משיקגו מסוגלים להכל – אם לא בעימות אז בשינוי המספרים", כתב וולש.

234 מיליון מניות ששוחררו לפני שלושה ימים מהגבלת החסימה משכו אמש את מניית פייסבוק לירידה של 3.8%. בתקופה הקרובה תשוחררנה יותר ממיליארד מניות של פייסבוק מהגבלת החסימה, מה שיאפשר למחזיקים בהן למכור אותן. רבות ממניות אלו שייכות לעובדי החברה, שקיבלו אותן כתגמול בנוסף לשכר, ועפ"י הדיווחים לא יהיה זה הימור גדול מדי להעריך כי ברגע שהמניות ישוחררו מחסימה, יבצעו העובדים גל של מכירות, מה שיפעיל לחץ נוסף על המניה. 777 מיליון מניות נוספות תשתחררנה ב-14 בנובמבר ו-47 מיליון במאי 2013.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן