נתונים של מיליון משתמשי אייפון נחשפו: בדקו אם אתם ברשימה

קבוצת ההאקרים אנונימוס מכה שוב. הלילה הודיע פלג בקבוצה אשר נקרא אנטיסק כי שיחרר לאינטרנט מיליון ואחד מזהים ייחודיים (UDID) של מכשירי אפל, אותם גנב לטענתו משרתי ה-FBI. ה-UDID הם טביעת האצבע שבה משתמשים אפל, מפתחי האפליקציות וחברות שיווק על מנת לזהות את המספר הייחודי של האייפון או האייפד של המשתמשים.

בהודעה ארוכה, שכללה גם קישור למזהים הללו, אמרו ההאקרים כי המידע שפורסם נלקח ממאגר גדול יותר של 12 מיליון מזהים שאוחסן על שרתי ה-FBI.

לקבלת כל העדכונים, הניתוחים והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אין דרך פשוטה לדעת אם המידע שפרסם הארגון אכן מהימן, אולם הקובץ שפרסמה הקבוצה ברשת מורכב מרשימה עצומה של מזהים בעלי 40 תווים המתחילים באותיות F-A, בדיוק כמו המזהים של אפל. כל רצף כזה של תווים מלווה ברצף נוסף, אשר לטענת אפל הוא מזהה ה"Push" הייחודי של כל משתמש, וכן מצורפים שמות משתמש ואינדיקציה לכך שה-UDID מקושר לאייפון, אייפוד או אייפד.

צילום: INGIMAGE / ASAP

בהודעתם, טוענים ההאקרים כי ניצלו חולשה במערכת JAVA כדי לגשת למידע על מחשב נייד של ה-FBI במארס האחרון. לטענתם, מאגר המידע לא כלל רק מזהי UDID, אלא גם שמות משתמשים, שם המכשיר, סוג המכשיר, כתובת, מספר סלולרי, מיקוד ונתונים נוספים. באנונימוס טוענים כי כמות המידע על כל משתמש הייתה גדולה מאוד, וכי הם שיחררו מספיק מידע כדי "לעזור לכמות גדולה של משתמשים לגלות אם המכשיר שלהם נמצא ברשימה או לא".

בהודעה שפורסמה, טוענים באנונימוס כי שחרור המספרים נועד לעורר בציבור את המודעות לפעילות המעקב ה-FBI. "אנחנו מניחים שנראה בקרוב את הלוביסטים של ה-FBI מנסים להפריך את אמינות הפרסום הזה", נכתב בהצהרה. "אבל לפחות ניסינו, ובהתחשב במספר העצום של הנתונים, למישהו צריך להיות איכפת מזה".

כך תבדקו אם הנתונים שלכם נחשפו:

בשלב הראשון אתם צריכים לחלץ את ה-UDID שלכם. כדי לעשות זאת:

1. חברו את האייפון / אייפד שלכם למחשב.

2. הפעילו את תוכנת האייטיונס.

3. לחצו על אייקון המכשיר שלכם בתוכנה.

4. לחצו על כפתור "Summary".

5. לחצו על המספר הסידורי של המכשיר שלכם.

6. שם תוכלו למצוא את ה-UDID.

אחרי שאיתרתם אותו, אתם יכולים להזין את המספר בכלי הבדיקה הזה כדי לגלות אם גם אתם נפגעתם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן