נתניהו מגבה את לפיד: לא אתערב בגזירות ובקיצוצים

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח הבוקר מסין גיבוי לתכנית הכלכלית שהציג אתמול שר האוצר יאיר לפיד. זאת בתגובה לביקורת הנרחבת בישראל על הגזרות הצפויות לנחות בקרוב על הציבור ובעיקר על מעמד הביניים.

נתניהו, המבקר בסין, הבהיר כי לא יתערב בנושא התקציב למעט בנושא הקיצוץ במשרד הביטחון, שטרם הוכרע מה יהיה היקפו. ראש הממשלה נחת הבוקר בבייג'ינג למה שנחשב "המנה העיקרית" של ביקורו בן החמישה ימים במדינה, וייפגש עם נשיא סין החדש שי ג'ינגפין ועם ראש הממשלה הסיני לי קה-צ'יאנג. בהמשך צפוי ראש הממשלה להתראיין לכלי התקשורת במדינה.


צילום: מרק ישראל סלם

בגלי צה"ל דווח הבוקר מפי גורם ממשלתי כי גם אחרי הגזירות שפורסמו אתמול, עדיין חסרים כ-8 מיליארד שקלים, ונבחנת האפשרות לקיצוץ בשכר עובדי המדינה. עוד על פי הדיווח, מחאה ראשונה נגד תכנית האוצר תירשם כבר היום בלשכות התעסוקה, שם לא יקבלו קהל, במחאה על הכוונה להפעיל מחדש את "תכנית ויסקונסין" שהפריטה חלקית את שירות התעסוקה לפני כעשור.

נתניהו השתתף היום בבייג'ינג בטקס לציון חתימה על עשרים הסכמים לשיתוף פעולה בין חברות ישראליות וסיניות. במהלך הטקס אמר נתניהו: "טקס זה הוא הבעת תודה לכל אנשי העסקים מישראל ומסין הפועלים יחדיו. יש זיווג מושלם בין היכולות של ישראל וסין וממשלת ישראל עומדת איתנה מאחורי שיתוף הפעולה בין חברות ומוסדות מחקר מישראל ומסין".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן