סגירה חיובית באחד העם: הבנקים התחזקו ב-3.3%, סקיילקס קרסה ב-25%

יום המסחר בבורסה לניירות ערך בת"א נסגר היום במגמה חיובית, על רקע המשך עונת הדוחות הרבעוניים. במוקד המסחר עמדו  מניות חברות התקשורת שבשליטת אילן בן דב – סאני, סקיילקס ופרטנר – לאחר הודעת קבוצת האצ'יסון הסינית על ביטול עסקת הרכישה של סקיילקס ופרטנר. פרטנר ירדה ב-1.7%, סקיילקס קרסה ב-25%, וסאני צנחה ב-20.3%.

מדד ת"א 25 נסגר בעלייה של 1.2%, ת"א 100 התחזק ב-0.9% ומדד הנדל"ן נסגר בירידה של 0.1%. מניות הבנקים הוסיפו 3.3% לערכן.

מניות סקיילקס ופרטנר שבשליטת איש העסקים אילן בן דב עמדו במוקד תשומת הלב, בעקבות ההודעה הדרמטית אמש על ביטול עסקת המכירה הצפויה של החברות, חודשיים וחצי לאחר סיכומה: קבוצת האצ'יסון מהונג קונג הודיעה לבן דב על ביטול רכישת השליטה בסקיילקס ובפרטנר מידי חברת סאני. במסגרת העסקה הייתה אמורה האצ'יסון לרכוש מסאני 75% ממניותיה בסקיילקס, בתמורה ל-125 מיליון דולר.

בנק ישראל הודיע היום על טיוטה לתקנות שיבטלו חלק מעמלות הבנקים, בהתאם להמלצות הוועדה להגברת התחרותיות בבנקים בראשות המפקח דודו זקן. בין השאר הומלץ על ביטול עמלה בעד כרטיס מידע, ביטול עמלה בעד כרטיס משיכת מזומן, ביטול עמלת דמי ניהול לעסק קטן ועוד. עוד מתייחסת הטיוטה להמלצות מתחום פעילות לקוחות בניירות ערך, כגון: ביטול עמלות המינימום בגין ניהול פיקדון ניירות ערך והרחבת הפיקוח על עמלת העברת פיקדון ניירות ערך להעברת פיקדון של הלקוח גם מחוץ למערכת הבנקאית.

חברת דירוג האשראי מידרוג הורידה אתמול את דירוג סדרות האג"ח של אלביט הדמיה בשתי דרגות – מ-Baa1 ל- Baa3, והותירה את אופק הדירוג של החברה שלילי.

בארה"ב, צפוי הבנק הפדרלי לפרסם את הפרוטוקולים מדיוני המדיניות לחודש יולי. על אף שהבנק לא הודיע על תוכנית תמריצים לשווקים, המשקיעים ינסו כרגיל למצוא בדיונים רמיזות לתוכנית פוטנציאלית כזו.

גם באירופה צפויות השבוע מספר התפתחויות, כאשר ראש ממשלת יוון אנטוניוס סמארס ייפגש עם מנהיגי הגוש במהלך השבוע, ספרד תכריז על תוכניות החילוץ של הבנקים, וביום חמישי יפורסם גם מדד מנהלי הרכש באירופה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן