סגירת שבוע חיובית בבורסה, מניית כלל ביוטכנולוגיה קרסה

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות שערים, בעקבות הנעילה החיובית אמש בוול סטריט ועל רקע המגמה המעורבת בעולם. אתמול אושר תקציב המדינה לשנים 2015-2016, ונתניהו החליט להביא את אישור מתווה הגז לכנסת.

כזכור, השבוע עמד החשש מהחרפת ההאטה בסין ברקע למסחר בעולם, אך היום לא מתקיים מסחר במדינה בשל חגיגות 70 שנה לניצחון על יפן במלחמת העולם השנייה. אתמול ננעלה וול סטריט בעליות שערים, ובעקבותיה המסחר בעולם מתנהל היום במגמה חיובית. ביפן עולה בשעה זו מדד שנגחאי ב-0.5%. באירופה מדד פוטסי 100 הבריטי מטפס ב-1.1% ומדד הדאקס הגרמני מתחזק ב-1.1% גם הוא.

ברקע למסחר אצלנו עומד גם אישור תקציב המדינה לשנים 2015-2016 על ידי הכנסת, בקריאה ראשונה אתמול. משה כחלון, שר האוצר, הכריז על רצונו לבצע הפחתה בשיעור המע"מ ל-17%. מדובר בשיעור של 1%.

סאגת מתווה הגז ממשיכה לעמוד במוקד המסחר גם היום. כזכור, אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו מהחלטתו, והודיע על כוונתו להביא את אישור המתווה לכנסת. המהלך יאפשר לנתניהו לאשר את המתווה בהצבעה בכנסת בהתראה קצרה של 48 שעות במהלך הפגרה. דיוויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים אמר הבוקר כי שר הכלכלה אריה דרעי לא גיבה אותו בפנייה לבית המשפט בנוגע לפירוק מונופול הגז. בנוסף, השבוע התגלה שדה גז סמוך לחופי מצרים, במה שעשוי להפחית משמעותית את אפשרויות היצוא. לכן, ייתכן וחברת נובל אנרג'י תוסיף למתווה הגז סעיף שיעניק לה רשת ביטחון ממשלתית. בעקבות ההתפתחויות, מניות חברות הגז המקומיות מרכזות תשומת לב גם היום, כאשר דלק קידוחים מתחזקת ב-0.3%, אבנר נותרת סביב רמת הפתיחה ורציו נחלשת ב-0.3%.

כל אלו, כאמור, עומדים היום ברקע למסחר ברחוב אחוזת בית בתל אביב. מדד ת"א 25 עולה בשעה זו ב-0.7%, מדד ת"א 100 מתחזק ב-0.6% ומדד הבנקים מוסיף 0.4% לערכו. מדד התקשורת מתחזק ב-1.3%, מדד הנדל"ן עולה ב-0.4% ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.3%.

מנייה נוספת אשר נמצאת במוקד המסחר היא קבוצת עזריאלי, אשר עולה בשעה זו ב-0.6%, על רקע השלמת השלב המוסדי בהנפקת אג"ח, אשר תלווה בימים הקרובים בגיוס מהציבור. היקף ההנפקה עומד על מיליארד שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן