סגרו על הסיגריות: סוכלה הברחה של חפיסות בשווי 8 מיליון שקל

הברחת ענק של סיגריות מקפריסין לישראל בשווי של 8 מיליוני שקל, סוכלה ביום שישי לפנות בוקר. משרד חקירות מכס ומע"מ ירושלים בשיתוף מכס מרכז מנהלים כעת את החקירה, שחושפת לכאורה נתיב הברחה ימי של סיגריות מקפריסין לישראל, תוך שימוש בספינות דיג לצורכי הסוואה. 

חיל הים זיהה מול חופי חדרה שתי ספינות שהיעד שלהן הוא נמל אשדוד. מידע על כך הועבר ליחידת השיטור הימי של משטרת ישראל ולמכס מרכז. ובעקבות מידע מודיעיני שהיה בידיה של משטרה, התחקו אחר הספינות. הספינות עוכבו והובלו למרינה בהרצליה, לצורך בידוק בחשד להברחת סיגריות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בחיפוש בספינת "חטיבת גולני" שנערך ע"י רשות המסים נמצאו 757 קרטונים של סיגריות מסוגים שונים, עטופים בניילון שחור שהוסלקו בתוך תאים בירכתי הספינה, שנבנו במיוחד בעת שהיית הספינה בקפריסין. לאחר החיפוש הובלו הספינות לאשדוד ונתפסו על ידי המכס.


צילום: IngImages A.S.A.P

מדובר בפרשה נרחבת ומסועפת של חשד להברחת סיגריות לישראל, בהיקף של 316,250 חפיסות, והנאמדת כאמור בשווי של כ-8 מיליון שקל. חקירת רשות המסים נמצאת כעת בעיצומה. 

מהממצאים נגד החשודים, עולה כי כבר בשלב החקירה היה ניסיון לשיבוש חקירה באמצעות מסמכים החשודים כפיקטיביים. חוקרי מע"מ ומכס ירושלים תפסו במשרדי החשודים חומר רלוונטי המעיד על ניסיון שיבוש החקירה. אחד החשודים טען בחקירתו כי הסיגריות החשודות כמוברחות הן שלו, במסגרת הובלה לאל עריש, שתכנן לבצע עבוד אדם פלוני, שאין לו את פרטיו. ממצאי החקירה מראים, על פניו, כי טענותיו מלאות בסתירות.

רשות המסים מעריכה כי בעקבות סגירת הגבול עם מצרים, יגברו ניסיונות ההברחה של סיגריות דרך הים, תופעה שהייתה מוכרת בעבר. הערכה זו מבוססת, בין השאר, על סוגי הסיגריות שנתפסו כעת, הזהוֹת לסיגריות שנתפסו בעבר בעת סיכול ניסיונות הברחה דרך גבול מצרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן