סוכל ניסיון פיגוע של אל קעידה בבנק הפדרלי בניו יורק

למעלה מ-11 שנים אחרי אסון התאומים נמנע פיגוע המוני נוסף בניו יורק. סוכנות הביון האמריקאית ה-FBI עצרה הלילה פעיל אל קעידה מבנגלדש שניסה להטמין פצצה בבניין הבנק הפדרלי בעיר. המעצר התאפשר לאחר תרגיל עוקץ שביצעו סוכני ה-FBI במסגרתו סיפקו לאחסן נאפיס, בן ה-21 פצצה מזוייפת במשקל של כ-450 ק"ג. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מה-FBI נמסר כי בעת ביצוע תרגיל העוקץ לא נשקפה סכנה לציבור וכי החשוד היה כל הזמן תחת מעקב צמוד של הסוכנים. עוד נמסר כי תרגילים דומים הופעלו בשנה האחרונה גם בוושינגטון הבירה ובמדינת אוהיו. 

בניין הבנק הפדרלי בניו יורק | צילום: רויטרס

לדברי מגי מגאליגן, בכירה בצוות החקירה של ה-FBI, "תרחיש של פיצוץ באחד הבניינים החשובים ביותר בניו יורק ופגיעה בהמוני אזרחים חפים מפשע הוא זוועתי כפי שניתן לדמיין. והעונש על ניסיון לבצע פשע שכזה הוא בעל השלכות חמורות במיוחד". 

נאפיס הגיע לארה"ב כתייר בינואר 2012. לאחר שהגיע לניו יורק לטענתו יצר קשר עם מנהיגי אל קעידה בחו"ל, אולם לטענת החוקרים לא נמצאו כל ראיות התומכות בקשר שלו עם ארגון הטרור. עוד אומר נאפיס כי לפני שהחליט על בניין הבנק הפדרלי הוא שקל מספר מקומות נוספים לבצע בהם את הפיגוע, ביניהם, בורסת ניו יורק. כמו כן תכנן נאפיס לפגוע בנציג בכיר של הממשל האמריקאי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן