סולל עבורן את הדרך: ה״פוקימון גו״ מפרגן לשוק הסוללות החיצוניות

אם אתם שחקנים פעילים של ״פוקימון גו״, אתם ודאי מודעים להשלכות ההרסניות שיכולות להיות למשחק המהפכני על חיי הסוללה של הטלפון הנייד שלכם. מספר שעות שבמהלכן תרדפו אחרי פוקימונים ברחבי העיר מספיקות בשביל להביא את האייפון החדש שלכם ממצב של סוללה טעונה במלואה לכיבוי מוחלט של המכשיר.

הדרישה לחיי סוללה נוספים הפכה לאחרונה כה גדולה, עד שלמשחק התבררה השפעה משמעותית על מכירות של סוללות חיצוניות והמוצרים הנלווים להן.

יצרניות פופולאריות של סוללות ניידות אמרו לפורבס שמכירות מוצריהן הוכפלו, ואפילו גדלו פי שלוש, רק במהלך השבוע הראשון שבו הושק ה״פוקימון גו״ בארה״ב.

״הפוקימון גו״ לא מתייחס בעדינות אל חיי הסוללה שלכם | צילום: fotolia

אלן פונג, מנכ״ל RAVPower המשווקת מקורות כוח ניידים מבוססי USB באמזון בלבד, אומר כי מקור הכוח החיצוני מסוג RAVPower 22000mAh, לו נפח רב, מכר כ-500 יחידות ליום בטרם הושק המשחק. כיום מוכר אותו הדגם כ-750-800 יחידות ליום, עליה של 50%.

יצרנית הגאדג׳טים Scosche מסרה כי תנועת הגולשים בקטיגוריית הסוללות הניידות באתר האינטרנט שלה הוכפלה בשבועיים האחרונים ביחס לשבועיים שקדמו להם. בנוסף, התנועה בדפיהם של מוצרים מסוימים, כמו סוללות גיבוי מסדרת Scosche goBAT, שילשה את עצמה ואף יותר מכך.

דובר מטעם Anker, מיצרניות מכשירי הטעינה מבוססי ה-USB הגדולות בעולם, אמר לפורבס כי ה״פוקימון גו״ השפיע עמוקות על מכירות החברה, ״במיוחד על דגמי ה-Powercore 20100mAh וה-Powercore 10000mAh. גם מהמותג גריפין נמסר כי ״נצפתה עלייה ברורה בעניין בבטריות הניידות שמייצרת החברה, הן מצד קמעונאים והן מצד צרכנים״.

המשחק הפופולארי השפיע משמעותית על הדרישה לסוללות ניידות | צילום: fotolia

קמעונאים ויצרנים רבים עוסקים כעת בקידום מכירות על מנת להתחרות בהצלחה בשוק המתעצם נוכח הביקוש הנוסק מעלה. RAVPower, לדוגמא, מתעתד לשלוח עובדים לאירוע ״פוקימון גו״ הקרוב שיתקיים בסן פרנסיסקו, על מנת שיחלקו קופונים שיקנו למשתתפים הנחה של 4 דולר על דגמים מסוימים של בטריות ניידות. בגריפין מתכננים להעניק במתנה כמה ממוצריהם לשחקני ״פוקימון גו״ בנאשוויל, טנסי, ולהריץ ביום שישי הקרוב מכירה מיוחדת שבה יוצעו חלק ממוצרי החברה בהנחה של 30%.

השאלה היחידה היא האם ״פוקימון גו״ יתברר כהצלחה ארוכת טווח או כשגעון חולף. פירושה של האפשרות השנייה הוא קפיצה זמנית במכירות, בעוד הראשונה יכולה להתברר כברכה עבור התעשייה כולה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן