סוני בחזית מול סמסונג: משיקה את Xperia Z Ultra בגודל 6.4 אינץ'

עסמסונג החליטה בימים האחרונים על יציאה מתחום המחשבים השולחניים, כך פורסם אתמול ב-Korea Times. זאת בעקבות קשייה להפוך את עסקיה בתחום לרווחיים. עם זאת, החברה לא פירטה את לוח הזמנים ליציאתה משוק זה.

מחשבים גדולים, כסף קטן

"הדרישה למחשבי PC מסורתיים יורדת. נקציב את המשאבים שלנו מחדש למכשירים מחוברים וניידים, הפופולאריים יותר", אמר מקור בחברה והוסיף כי מאמצי המחקר והפיתוח של החברה יופנו לאפיקי הטאבלטים ומחשבי ה-AIO הביתיים. גורם אחר בחברה אמר כי סמסונג עוסקת בימים אלה בארגון מחדש של עסקי ה-PC שלה, תוך התמקדות במחשבים היברידיים לצד מחשבי "הכל כלול".

הידיעה מגיעה ימים בודדים לאחר הצגת מחשבי החברה למחצית השנייה של 2013. באירוע Premiere, שנערך בלונדון ביום חמישי שעבר, הציגה החברה מגוון רחב למדי של מחשבים מבוססי אנדרואיד ו-Windows 8, כולל טאבלטים מבוססי חלונות בשלל גדלים, צורות ומחירים, אך לא מחשבים שולחניים בתצורת המגדל (tower) המסורתית.

חשוב לציין כי למרות שאנליסטים מכריזים כי זהו סימן ראשון למותו של המחשב השולחני, סמסונג אינה מייצגת את השוק הזה. זאת מאחר ובניגוד ליצרניות אחרות של מחשבים שולחניים, כגון MSI, Asus ועוד, היא אינה מוכרת רכיבים פנימיים לשדרוג מחשבים שולחניים קיימים. זו כנראה הסיבה לכך שהיא אינה מרוויחה מהתחום סכומים המצדיקים את המשך פעילותה בו.

צילום: יח"צ

עגורם נוסף שמחזק את היציבות בשוק ה-PC הוא העובדה כי מיליוני חברות גדולות וקטנות ברחבי העולם משתמשות במחשבים שולחניים מסוגים שונים במסגרת חוזים עם חברות המספקות להם שירותים לטווח ארוך, כגון IBM. למרות כניסתם של מכשירים חכמים ניידים לעסקים בשנים האחרונות, רוב חטיבות ה-IT עדיין מעדיפות את העבודה עם מערכת מחשוב פנימית המבוססת על מחשבים קבועים שאינם יוצאים מהמתחם.

עם זאת החלטתה של סמסונג צריכה להדאיג את מיקרוסופט: בשנים האחרונות חווה שוק ה-PC ירידה מתמדת בקצב הצמיחה, ובשנת 2012 אף הפכה המגמה לירידה בפועל, וברבעון הראשון של 2013 כבר מדדה IDC ירידה של 14% במכירות ה-PC לעומת הרבעון המקביל אשתקד – פי שניים מגודל הירידה שחזתה מראש לתקופה זו. למרות זאת, החודש היא פרסמה תחזית לפיה מכירות המכשירים מבוססי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט צפויים לרדת ב-2% בלבד, לעומת 10% ירידה שהיא צופה במכירות המחשבים. גם חברת המחקר גרטנר צופה ירידה דומה במכירות המחשבים האישיים, תוך עלייה במכירות הטאבלטים והסמארטפונים.

סמסונג הכחישה את הדברים וטוענת שמבחינתה הכל עדיין פתוח.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

טרנדליינס מכריזה על קרן חדשה בגובה 300 מיליון שקל

סמסונג נפרדת מתחום המחשבים השולחניים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן