סוף המשחק? גוגל שיחררה "סופה" של התרעות בגין הפרת זכויות יוצרים של מפתחות משחקים

ליוטיוב, מפתחות משחקי הוידאו, ויוצרי הסרטונים ביוטיוב, תמיד הייתה מערכת יחסים לא פשוטה. יוצרי התוכן, אלו שיוצרים סרטונים מתכני משחקי הוידאו, בד"כ היו מוגנים מתביעות בגין הפרת זכויות יוצרים בשל שימוש הוגן או בגלל הרעיון שהעבודה שלהם עוזרת לפרסם את המוצר הנדון.

הבעיה היא שטכנית, הם באמת עושים שימוש בתמונות ומוסיקה מוגנים בזכויות יוצרים, בבעלותם של יצרני המשחקים. בדרך כלל, מפרסמים היו שמחים להתעלם מהעובדה הזו, כיוון שהם יודעים כמה חשובה העיתונות החופשית בכל מה שנוגע למכירת המשחקים שלהם, וכמה השפעה יש, לעיתים, ליצרני התוכן הללו.

אבל כל זה השתנה השבוע. יוטיוב שלחה אלפי הודעות על הפרת זכויות יוצרים בתכנים של משחקי וידאו ליוצרים שלהם, בין אם הם מקצוענים או חובבים. ערוץ היוטיוב של חברת הקניות אונליין, staples, שיצרה מאות סרטוני וידאו עם מעט תלונות, חווים כעת הצפה שלהן, וזאת כחלק מההחלטה הפתאומית של יוטיוב לאכוף את הגבלות זכויות היוצרים של משחקי הוידאו.

אז מה קורה שם?

קשה לומר, אבל התפיסה הרווחת אומרת שיוטיוב מנסים לכסות על עצמם במקרה שחברות משחקי הוידאו אי פעם ינסו כן לאכוף את זכויות היוצרים שלהן, ואגב כך יתבעו את יוטיוב, שהיא בעלת הכסף הגדול, בניגוד ליוצרי הסרטונים הקטנים.

אבל, סופת הודעות האזהרה הזו מוזרה עוד יותר כשמסתכלים על הפרטים הקטנים. מקבלי ההודעות טוענים שלפחות מחצית מהן, אין ביניהן ובין דרישות חברות המשחקים ולו חצי דבר. חלקם אפילו הוציאו הודעות שהם חוקרים טענות שווא על התוכן שלהם. יוטיוב עצמה טרם הגיבה על כך.

משולש יחסים בעייתי. סוקר משחקי מחשב ביוטיוב | צילום: מתוך יוטיוב

מה שכנראה קורה הוא שיוטיוב, או גוגל, הטמיעו סוג של אלגוריתם חדש, שמזהה את ההפרות הללו באופן אוטומטי, ומוציא הודעות ליוצרי הסרטונים בהתאם. אולם, יש לשים לב כי מדובר בפרקטיקה מאוד בעייתית עבור מאות היוצרים שמתפרנסים מסרטוני הוידאו בעלי התוכן האמור.

הבעיה היא, שגוגל ויוטיוב רשאיות לעשות ככל העולה על רוחן, ואי אפשר ממש להתווכח איתן. הם יכולים להחליט לא לחלוק עם יצרני הסרטונים את ההכנסות מפרסומות, ועדיין יהיו מיליוני סרטונים באתר. כאשר אתה נסמך על אתר אחד לצורך הכנסה, כל שינוי מדיניות יכול להרוס אותך. להמחשה, ראו כיצד זינגה קמלה אחרי שפייסבוק, פחות או יותר, גירשה אותם מהניוז פיד.

משזה נאמר, חברות המשחקים הן שצריכות להילחם כנגד גל ההודעות על הפרות זכויות היוצרים הללו, שיהרסו את המעריצים הנאמנים ביותר, ומקדמי המכירות הטובים ביותר שלהן. בעוד שזה מובן לגמרי מדוע יש להסיר פרק שלם מסדרת טלוויזיה או סרט, מערוץ היוטיוב הפרטי של משתמש זה או אחר, הסיפור מעט שונה בכל הנוגע למשחקים.

לעיתים קרובים, יוצרי התכנים ביוטיוב של עולם משחקי המחשב, הם סוכני הרשת הטובים ביותר עבור חברות המשחקים. הם מקוריים, כנים, מצחיקים, והכי חשוב, הם עושים זאת בחינם. לאפשר למישהו לשדר קטע מתוך משחק מחשב שלך לא עולה כלום, ואם מישהו עם 5000 עד 5 מיליון משתמשים רשומים עושה סרטון לגבי המוצר שלך, בין אם אהב אותו או שנא אותו, הפרסום עדיין יגדיל לבטח את המכירות.

בזמן שגוגל ויוטיוב יכולות לעשות מה שירצו, היה עדיף שהמהלך יהיה מתואם עם יוצרי הסרטונים ומפתחי המשחקים כדי להבטיח שמה שקורה עכשיו הוא לא סתם מהלך מוזר, או פשלה אוטומטית, אלא מדיניות חדשה ומגובשת. יוצרי התוכן מושכים יותר ויותר אנשים ליוטיוב, יוצרים תנועה של עותקים של משחקי המחשב, ואפילו מתוגמלים בתהליך. כל הצדדים הרוויחו מהמצב הקודם, וזה אפילו לא ויכוח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן