סופית: ארדן ולפיד מקפיאים את הרפורמה ברשות השידור

שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד הודיעו באופן רשמי ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ולמנכ"ל, יוני בן-מנחם, כי החליטו להקפיא את תוכנית ההבראה ברשות השידור עד לבחינתה מחדש. "קיים חשש כי יישום הסכם המימון אינו צפוי להביא להבראת רשות השידור", כתבו השרים.

במסגרת תוכנית ההבראה שנחתמה בדצמבר ואותה מגבשים הצדדים במהלך השנים האחרונות האחרון הוחלט בין היתר שכ-700 עובדים יסיימו את עבודתם ברשות ואילו העיתונאים שיישארו ייזכו לתנאים משופרים.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

תאריך היעד להתחלת הרפורמה, שהצריכה אישור של שר התקשורת ושר האוצר, סומן ל-1 במרץ ועלותה מוערכת בכ-800 מיליון שקלים כאשר המימון היה צריך להגיע ברובו ממכירת נדל"ן, אך גם ממענק והלוואת שתעביר המדינה לרשות.

בניין רשות השידור | צילום: תמר הירדני, ויקפדיה

שני השרים שיגרו מכתב ליו"ר הרשות, אמיר גילת, ולמנכ"ל יוני בן מנחם הודעה כי החליטו להשהות את יישום הסכם המימון שהושג עם רשות השידור. במכתב ציינו השרים כי הם "מבקשים לבחון את מתווה הרפורמה הראוי ברשות השידור והנכון בעבור כלל אזרחי המדינה, ובשל כך הורו על השהיית ההסכם וביקשו מהדרגים המקצועיים במשרדיהם לבחון חלופות נוספות לשיפור השידור הציבורי בישראל".

בחודש אפריל האחרון אותת ארדן על כוונתו והודיע אז כי יבחן מחדש את הרפורמה: "אני אומר זאת בתכליתיות ובבהירות: הציבור אינו חש כיום שהוא מקבל תמורה בעד האגרה – והציבור צודק", כתב שר התקשורת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן