סטארט אפ חדש יקבע אם אתם משקרים בקורות החיים שלכם

מעגלים פינות בקורות החיים שלכם? אולי בקרוב כבר לא תוכלו לעשות את זה. חברת הסטארט אפ האמריקאית סמארטרר פיתחה מבחני יכולת שעשויים לסייע לכל מעסיק לאתר את המועמדים הטובים ביותר לתפקיד שהוא מחפש.

המבחנים בודקים את יכולות המועמדים במגוון תחומים, החל משימוש בתוכנות מחשב בסיסיות ועד לשיווק ויראלי. הציונים שמקבל המועמד מתורגמים לתגיות המחלקות את יכולותיו לרמות שונות. בעזרת טכנולוגיה זו, יכולים המעסיקים לוודא שהעובד הפוטנציאלי לא פיאר את עצמו בקורות החיים רק כדי להתקבל לחברה.


הפורמט לפיו עובדת סמרטרר דומה לזה של מבחני ה-GMAT. אך לטענת באלטר, הייחוד של החברה הוא באופן ניהול התכנים ובשיטת ארגונן הנוחה. רמת הקושי של השאלות במבחן נקבעת על ידי כמות התשובות הנכונות שענו עליהן. הציון הסופי במבחן נקבע על ידי דירוג ביצועי המועמד ביחס למבחנים קודמים. התשובות מתקבלות באחוזים ומומרות לנקודות מ-400 ועד ל-800. בנוסף, אמנם חלק מהשאלות במבחן נכתבות על ידי עובדי החברה, אך רובן מורכבות מאיפיונים של המועמד הנבדק עליהן.

הבוקר הודיעה סמרטרר כי השלימה גיוס של 1.75 מיליון דולר ממספר קרנות, ביניהן גם מגוגל. מתחילת השנה, גייסה החברה, שנוסדה בשנת 2010, 3 מיליון דולר. לדברי דייב באלטר, מייסד החברה, מטרת הגיוס היא קודם כל הגדלת מספר הנשאלים וכמות השאלות. כיום לחברה יש מאגר של יותר מ-10,000 נשאלים שעונים על למעלה מ-100 אלף שאלות, כל יום. 



מטרה נוספת אליה יופנו המשאבים הכלכליים של החברה היא, הגדלת החשיפה למוצר על ידי שיתוף פעולה עם חברות כמו About.Me, הבונה פרופילים אישיים ומקצועיים של משתמשים וכן פיתוח אפליקציה עבור פייסבוק, אשר לדברי באלטר תפיץ את שיטת התגיות להרבה יותר משתמשים פוטנציאלים. כמו כן, החברה, הפועלת כיום בעיקר בגבולות ארה"ב, שוקלת גם התרחבות גלובלית. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן