סיור במנהטן שאחרי הוריקן סנדי: עיר אפלה, שקטה וריקה מתושבים

אזור מנהטן התחתונה הפך בשבוע האחרון לעיר אפלה, שקטה וריקה מתושבים. אחד האזורים הסואנים ביותר בניו יורק, שבדרך כלל מלא בעשרות אלפי אנשים נוהרים ממקום למקום, קונים, אוכלים ועובדים והיום הרחובות מלאים רק בשרידי הסופה הגדולה שעברה בהם לפני כמה ימים. 

שלא כמו ביום רגיל, מעט מכוניות מתקבצות בצמתי העיר ונוסעות ללא הפרעה מבלי לעצור ברמזורים שלא עובדים במילא. יש הרבה מקומות חניה אבל אף אחד לא זקוק להם. רבים מעדיפים ללכת לחנות המכולת הקרובה או למרכז בו מחלקים חבילות מזון. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

גם בתוך הבתים והדירות ניכר המצב העגום. מקלחת חמה ותוכנית טלויזיה בכבלים הפכה לחלום כמעט בלתי אפשרי עבור דיירי האזור. כולם אוכלים מזון משומר שרכשו במהלך התקף הפאניקה שקדם להיסתגרות בבתים. אין קליטה לטלפונים הסלולרים ולכן לא ניתן ממש ליצור קשר עם החברים והקרובים מחוץ לעיר. 

עיר אפלה | צילום: רויטרס

בעלי המסעדות וחנויות הסופרמרקטים מודאגים מכמויות המזון שנמצא במקררים המושבתים ועלול להתקלקל בכל רגע. "אנחנו עומדים להוציא מכשירי גריל לרחוב, לבשל את האוכל ולחלק אותו סתם כך", אמר השף של מסעדת בלתזאר בסוהו, שטיין מקברייד. 

כמו כל המבנים האחרים במנהטן התחתונה, גם המסעדה של מקברייד נותרה ללא חשמל מיום שני בערב, כתוצאה מפיצוץ שאירע בתחנת הכוח אדיסון שמספקת חשמל לכל האזור. לטענת חברת האנרגיה המקומית, ייקח לפחות ארבעה ימים להחזיר את אספקת החשמל. 

הוריקן סנדי הביאה למותם של 64 בני אדם, הותירה מיליוני בני אדם ללא חשמל ושיתקה לחלוטין את מערכות התחבורה המרכזיות בחוף המזרחי של ארה"ב. 

ביום השני לאחר הסופה, ניו יורק עדיין שרוייה בעלטה. בעלי עסקים רבים יצאו מבתיהם והגיעו לעבודה בניסיון להעריך את גודל הנזק ולחדש את הפעילות, אפילו ללא חשמל. בלית ברירה, העסקים ממשיכים לתפקד, גם בלי חשמל. המוכרים מקבלים הוראה לבצע עסקאות במזומן בלבד ולתעד כל רכישה שתבוצע במחברות. הלקוחות לא באים והמוכרים מנסים לשכנע את הבוס לסגור וללכת הביתה. 

נראה כי העיר הכי גועשת בארה"ב חזרה אחורה בזמן. על מנת להישאר מעודכנים נצמדים התושבים למכשירי רדיו ומאזינים להנחיות הרשויות ולמבזקי חדשות המפרטים את מימדי האסון. בניגוד להפסקת החשמל הגדולה ב-2003, לא תמצאו באף שכונה אנשים יושבים על המדרגות ומשוחחים או מסעדות שפותחות את שעריהן בחושך. 

בעידן בו הטכנולוגיה שולטת בחיים, תושבי מנהטן התחתונה יושבים סגורים בתוך בתיהם, מפחדים לפתוח חלון, לאור נרות ומחכים שמישהו יבוא ויודיע על חלוף הסערה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן