סלקום: הרווח הנקי ירד ב-61.3%, שיעור הנטישה עלה ב-49%

אחרי שבזק פרסמה היום דוחות מאכזבים, גם סלקום פרסמה בצהריי את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2013. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של שנת 2013 הסתכם ב-67 מיליון שקל (18 מיליון דולר) בהשוואה ל- 173 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 61.3%. ירידה זו נבעה בעיקר מהשחיקה המתמשכת במחירי שירותי הסלולר, כמו גם מהירידה המשמעותית בהכנסות מציוד.

ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2013 ירדו ב-20.6% והסתכמו ב- 1.26 מיליון שקל (345 מיליון דולר), בהשוואה ל-1.58 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה של 16.9% בהכנסות משירותים, אשר הסתכמו בכ-985 מיליון שקל (270 מיליון דולר) ברבעון הראשון של 2013 בהשוואה ל-1.186 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הירידה בהכנסות נבעה גם מירידה של 31.6% בהכנסות מציוד, שהסתכמו ב-273 מיליון שקל (75 מיליון דולר) ברבעון הראשון של 2013 בהשוואה ל- 399 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

מצבת מנויי הסלולר של החברה לסוף הרבעון הראשון של שנת 2013 עמדה על כ-3.16
מיליון מנויים. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2013 קטנה מצבת המנויים של החברה בכ-33 אלף מנויי סלולר נטו, כולם מנויי פריפייד. מדובר בירידה של 5.8% לעומת הרבעון הראשון של 2012, אז עמד מספר המנויים על 3.36 מיליון מנויים.


מנכ"ל סלקום, ניר שטרן | צילום: סיון פרג'

שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר ברבעון הראשון של שנת 2013 הסתכם ב-9.4%, בהשוואה ל-6.3% ברבעון הראשון של שנת 2012, עליה של 49%. שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר הושפע בעיקר מהתחרות הגוברת בשוק הסלולר, במיוחד עם כניסת המפעילים החדשים לשוק הסלולר במהלך הרבעון השני של שנת 2012.

הרווח הבסיסי למניה לרבעון הראשון של שנת 2013 הסתכם ב-0.67 שקל למניה (0.18 דולר) בהשוואה ל- 1.74 שקל למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר הסתכמה ב-75.9 שקל, לעומת 90.5 שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 16%. השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר לעומת זאת, עלה ב-18.4% ל-432 דקות בחודש. הגידול במספר דקות השימוש נבע בעיקר ממעבר מנויים לתוכניות שיווק הכוללות דקותשימוש ללא הגבלה.

"כפי שצפינו, השפעת התחרות ניכרת גם בתוצאות הרבעון הראשון של שנת 2013", אמר מנכ"ל החברה, ניר שטרן, בהתייחס לתוצאות. "תחרות המחירים האגרסיבית במהלך השנה האחרונה באה לידי ביטוי באופן מלא בתוצאות הרבעון הראשון. ברבעון זה ראינו גם ירידה בהכנסות מציוד קצה כתוצאה מירידות מחירים ומקיטון במכירות ציוד קצה".

"החברה ממשיכה להשיג תוצאות מרשימות בתחום המצוינות התפעולית", המשיך שטרן. "גם ברבעון הראשון 2013 המשכנו בפישוט התהליכים ומיצוי סינרגיות המיזוג עם נטוויז'ן והגענו להתייעלות של למעלה מ- 600 מיליון שקל במונחים שנתיים, בהשוואה לסוף 2011".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן