סמארטפון בהרכבה אישית: הצצה ראשונה לפרוייקט Ara של גוגל

אחד הפרוייקטים המסקרנים יותר של גוגל זכה אמש לזריקת עידוד קלה מצד ענקית הטכנולוגיה, אשר חשפה פרטים נוספים על התקדמותו וגם שיחררה סרטון שמציג את הפיתוח מאחורי הקלעים. פרוייקט Ara, נזכיר, נמצא בידיה של גוגל עוד מהימים בהם החזיקה בחברת מוטורולה מוביליטי וכולל קונספט מעניין למדי שמציע למשתמשים לרכוש מעיין שלד לסמארטפון במחיר סמלי ואת יתר הרכיבים שלו (כמו המעבד, המצלמה, נפח האחסון וכו') להחליף – בדומה לחלקי לגו, וכך לשפר כל העת רכיבים ספציפים ולשדרג את המכשיר הסלולרי שברשותם על בסיס העדפותיהם.

הצצה ראשונה: הסרטון ששיחררה גוגל | מתוך יוטיוב

מסתמן: השקה בתחילת 2015

התיזמון, כמו תמיד, אינו מקרי. הפרטים שחשפה אתמול גוגל יחד עם הסרטון ששיחררה, נועדו לייצר באזז לקראת כנס המפתחים של הפרוייקט שיערך בין ה-15 ל-16 באפריל במאונטן ויו, קליפורניה, אך יועבר גם אונליין לטובת מפתחים מכל רחבי העולם המעוניינים לקחת בו חלק.

פרוייקט Ara נולד מתוך קונספט של מעצב הולנדי בשם דייב האקנס (Dave Hakkens) שזכה לכינוי Phonebloks. הרעיון המקורי של האקנס היה להפחית באופן משמעותי את הזבל האלקטרוני שמייצרת תעשיית המובייל בשנים האחרונות ולעשות שימוש חוזר ברכיבים שאין לנו בהם עוד צורך, אבל יכולים לשמש אחרים. כך, במקום שנחליף מידי שנה או שנתיים את הסמארטפון שלנו, אנחנו יכולים להחליף מתי שרק נרצה רכיבים ספציפים המרכיבים אותו ולהציע את הרכיבים הישנים שלנו לאחרים שאותם זה דווקא יספק.

הרעיון של האקנס הצליח לייצר לא מעט עניין וזכה לחשיפה רבה בעקבות סרטון קונספט שיצר, עד שהתגלגל לבסוף לאוזינהם של בכירים במוטורולה שהחליטו לשתף עימו פעולה. לפני שלושה חודשים שוב החליפה מוטורולה ידיים והפעם נרכשה על ידי לנובו תמורת 2.9 מילארד דולרים. גוגל אמנם ויתרה על מוטורולה, אבל את פרוייקט Ara החליטה לשמור לעצמה.

לגו מבוסס על מגנטים

פרוייקט Ara, הנמצא בימים אלה בשלבי פיתוח מתקדמים צפוי להגיע לרגע ההכרעה בתחילת 2015 אז יושק, ככל הנראה, לציבור הרחב. הרעיון פשוט: הרכישה הבסיסית תכלול מעיין לוח הרכבה שמחירו צפוי להתחיל ב-50 דולרים. אותו לוח יוצע בשלושה גדלים שונים שכל אחד מהם יאפשר להחליף מספר רב יותר של רכיבים. הגודל הקטן ביותר יאפשר להחליף עד 6 רכיבים, הבינוני עד 8 רכיבים והגדול ביותר יאפשר לכם להחליף 9 רכיבים שונים.

צילום: מתוך ויקיפדיה

כך תוכלו לבחור איזו מצלמה, מעבד, חיישנים ונפח אחסון אתם מעוניינים לשדרג כשההרכבה עצמה ללוח שברשותכם תתאפשר באמצעות מגנטים עליהם ניתן יהיה לשלוט באופן דיגיטלי באמצעות אפליקציה שתותקן על גבי מערכת ההפעלה. לדוגמא: אם המכשיר שברשותכם יכלול מצלמת 5 מגה פיקסל ותרצו לשדרג רק אותה, תוכלו לרכוש מצלמת 12 מגה פיקסל חדשה, להכנס לאפליקציה, לבקש לנתק את רכיב המצלמה, ואז לנתק אותו פיזית ולהרכיב את החדשה על גבי הלוח.

כחלק ממה שחשפה אתמול גוגל, ניתן לראות שגם העיצוב יהווה תפקיד חשוב והרכיבים השונים יוצעו גם בצבעים שונים, גימורים שונים ויהיו עשויים מחומרים שיהוו במידה רבה את הכיסוי החיצוני של המכשיר ויפחיתו את הצורך ברכישה נפרדת עבור אחד כזה.


לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: אלו התוכניות שהופכות את ישראל למעצמת סייבר

עוד בגיקטיים: מיקרוסופט בחזית נוספת מול אפל, מציגה מערכת שליטה לרכב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן