סמסונג זכתה בתביעת פטנטים כי הגלקסי "לא מגניב כמו האייפד"

במלחמת הפטנטים הבלתי פוסקת בין סמסונג לאפל, המתחרות בשוק הסמארטפונים והטאבלטים, נרשם היום ניצחון קטן לזכות היצרנית הדרום קוריאנית, אך ההסבר היה מפתיע במיוחד. שופט בריטי פסק כי הטאבלטים מסדרת גלקסי לא הפרו פטנטים של החברה האמריקאית מכיוון ש"אינם מגניבים כמו האייפד".

שופט בית המשפט העליון בבריטניה, קולין בירס, פסק כי כשמביטים בהם מן החזית, נראים הטאבלטים מסדרת גלקסי כשייכים לאותה משפחה כמו אלה של אפל, אולם ממבט אחורי, המוצרים של סמסונג "צרים מאוד, וחברים לא משמעותיים במשפחה הזו. אין בהם את אותה ההבנה והפשטות של העיצוב של אפל. ההתרשמות הכללית היא שהמוצרים שונים".

מצאו את ההבדלים: גלקסי 10.1 מימין, והאייפד החדש משמאל | צילומים: רויטרס

הניצחון של סמסונג מגיע ימים ספורים לאחר שבית משפט לערעורים בארה"ב הסיר את ההקפאה שהיתה מעל מכירות הסמארטפונים מסדרת גלקסי במדינה, אולם אישרר החלטה קודמת לעצור את המכירות של הטאבלט גלקסי 10.1.

שתי החברות מנהלות קרב משפטי ארוך ומסועף ב-10 מדינות, ומאשימות זו את זו בהפרת פטנטים, תוך שהן נלחמות במקביל גם על נתח שוק.

סמסונג קיבלה בברכה את החלטת בית המשפט בבריטניה, ואמרה כי זו מאששת את הקניין הרוחני שלה. "אם אפל תמשיך בטענות המשפטיות שלה במדינות אחרות, תוך התבססות על עיצוב כה גנרי, החדשנות בתעשייה עלולה להיפגע והבחירה שתעמוד בפני הצרכנים תצטמצם מאוד", נכתב בהודעת החברה.

אפל סירבו להגיב על החלטת בית המשפט הבריטי, אך ציינו כי "זה לא מקרי שהמוצרים האחרונים של סמסונג דומים מאוד לאייפון ולאייפד – מהצורה, דרך החומרה ועד לממשק המשתמש, ואפילו האריזה", נכתב בהודעת החברה. "העתקה בוטה כל כך היא פסולה. כפי שאמרנו פעמים רבות בעבר, אנו צריכים להגן על הקניין הרוחני של אפל כשחברות גונבות לנו את הרעיונות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן