סמסונג צפויה להציג דו"ח רבעוני שלילי שני ברציפות, וחושפת את גודל האתגר שעומד בפניה

ענקית הסלולר והטכנולוגיה הדרום קוריאנית סמסונג, אשר הפכה בשנים האחרונות לאחד השחקנים המובילים בשוק הסמארטפונים העולמי, מעריכה כי בעקבות הירידה המתמשכת במכירות היא צפויה לפרסם בקרוב דו"חות סיכום רבעון שליליים, אשר יציגו ירידה בהכנסות החברה – בפעם השנייה ברציפות.

על פי הערכות החברה, הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2014 צנח ב-4.3%, והוא יעמוד על 8.4 טריליון וון (7.96 מיליארד דולר), נמוך אפילו ביחס להערכות האנליסטים השונות, אשר עמדו על 8.5 טריליון וון ונחשבו מחמירות למדי בפני עצמן.

צילום: רויטרס

סמסונג היא כיום יצרנית הסמארטפונים הגדולה ביותר בעולם, כשסדרת מכשירי הגלקסי שלה הביאה ליצור גדול אפילו יותר משל המתחרה העיקרית, חברת אפל האמריקאית. כעת, בסמסונג תולים תקוות רבות ב"מכשיר הדגל" החדש של החברה, הגלקסי S5, אשר יצא לשווקים העולמיים ביום שישי האחרון.

אבל אפילו המכשיר החדיש לא זכה להתחלה מבטיחה למדי, כשגרר ביקורות לא מועטות מקרב המשתמשים. גם המכירות לא הרקיעו שחקים, בלשון המעטה. ובכדי להבין עד כמה נואשת החברה הדרום קוריאנית, מספיק לבחון את תג המחיר אשר היא הצמידה למכשיר החדש: ה-S5 יצא לשוק במחיר נמוך בכ-10% ביחס לקודמו, הגלקסי S4, וזאת למרות שהמתחרה אפל לא צפויה לשחרר דגם חדש בחודשים הקרובים.

כעת, האנליסטים מעריכים כי החברה תיאלץ לקצץ בעלויות הייצור באופן מהותי וכן להצליח לפנות לקהל לקוחות גדול במיוחד – בכדי להתמודד עם האפשרות לפיה תציג החברה דו"חות סיכום שנה שליליים לראשונה זה שלוש שנים.

נשיא סמסונג בהשקת הגלקסי S5. יציל את המכירות? | צילום: רויטרס

לפחות כרגע, מניית החברה טרם הושפעה מהנתונים המדאיגים. אך גם לראשי החברה ברור כי אם הירידה בהכנסות תימשך – גם ערך המנייה "יישר קו" ויחל לצנוח, לאחר שעלה כ-12% במהלך החודשים האחרונים. נראה כי בשוק רווי במכשירי סמארטפון לעייפה, ובשעה שהתחרות עם החברות הוותיקות קשה מתמיד ושחקנים נוספים הולכים ומתווספים לשוק מדי שנה, הנתונים האחרונים מלמדים על הקושי האדיר אשר עומד בפני חברות הענק המובילות בשוק. אפילו בפני ענקית כמו סמסונג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן