סנדי עשתה היסטוריה: הרוחות חשפו שלד בן 200 מתחת לעץ

תושבי העיירה ניו הייבן בקונטיקט זכו לשיעור היסטוריה מפתיע לאחר חשיפתו של שלד בן 103 שנה. שרידי השלד התגלו מתחת לעץ אלון זקן שנפל כתוצאה מהרוחות העזות שהביאה עימה הסופה סנדי בתחילת השבוע. 

על פי דיווח הרשויות בניו הייבן, השרידים ככל הנראה שייכים לאדם שמת ממחלת הצהבת או אבעבועות רוח בין השנים 1799-1821.  על פי ההערכות, השלד היה אחד מאלפי קורבנות של המחלה שנקברו באזור ששימש פעם כבית קברות. רבים מאותם נפטרים לא אותרו לעולם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק
 
הוריקן סנדי הביאה עימה רוחות שנעו במהירות של בין 64-112 קמ"ש. כתוצאה מהסופה נותקה אספקת החשמל, קרסו עצים רבים ומספר מבנים בניו הייבן הוצפו. אחד העצים שנפלו היה עץ אלון בננטע על ידי רשויות העיירה בשנת 1909, במסרת אירוע לציון יום הולדתו ה-100 של אברהם לינקולן. 

צילום: רויטרס

עובר אורח שראה את עץ האלון לאחר שנפל, גילה את שרידי השלד מתחתיו והודיע על כך לרשויות. בעקבות התגלית נהרו המונים לאזור והלו לחלוק עם כל מי שהיה מעוניין מגוון סיפורים היסטוריים על התקופה המדוברת. 

לאחר מכן הועברו השרידים לבדיקה של המכון הפתולוגי המקומי וכן של פרופסורים לארכיאולוגיה מאוניברסטית ייל. לטענת משטרת ניו הייבן, לאחר השלמת הבדיקה יוחלט כיצד לקבור את השרידים כראוי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן